Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Högtalare?


ritzen

Rekommendera Poster

Jag är på jakt efter en högtalare eller dockningsstation till ett bröllop. Vi ska spela några låtar på en strand med ca 60 personer, och vill att det ska höras okej bland alla. Det behöver alltså inte vara några supergrejer, men någon vettig högtalare eller dockningsstation som kan fungera för ändamålet. Vill ju kunna koppla ihop den med min iphone via t ex bluetooth.

Har kollat på Bose mini och hört att den ska vara riktigt bra. Kan det fungera?

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

Jag är på jakt efter en högtalare eller dockningsstation till ett bröllop. Vi ska spela några låtar på en strand med ca 60 personer, och vill att det ska höras okej bland alla. Det behöver alltså inte vara några supergrejer, men någon vettig högtalare eller dockningsstation som kan fungera för ändamålet. Vill ju kunna koppla ihop den med min iphone via t ex bluetooth.

 

Några tips?

bara att välja o vraka!

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=363#rparams=b=s171994709

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Utomhus och 60 pers ställer lite högre krav än bara klicka i "bluetooth" kan jag nog tycka.

 

ritzen, vad ligger budgeten på?

 

ION Audio Block Rocker är väldigt schyst, speciellt med tanke på dess pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utomhus och 60 pers ställer lite högre krav än bara klicka i "bluetooth" kan jag nog tycka.

 

ritzen, vad ligger budgeten på?

 

ION Audio Block Rocker är väldigt schyst, speciellt med tanke på dess pris.

Tack! ION Audio Block Rocker verkar vara riktigt bra! Vill nog helst inte lägga mer än max 2000 på detta eftersom vi bara ska spela upp 2-3 låtar på stranden med den. Om den är riktigt bra så kanske vi även använder den som musikanläggning i den lada där festen hålls. Skulle ION Audio Block Rocker fungera så? Tillräckligt kraftig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något att tänka på är att utomhus suger verkligen upp ljud så det går åt effekt. Med en ljudkälla/högtalare blir du tvungen att ha ett relativt högt ljud som blir irriterande för de närmaste men för svagt för de längst bort. Med två ljudkällor behövs inte samma utvolym och man får en jämnare ljudspridning. Det blir stor skillnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något att tänka på är att utomhus suger verkligen upp ljud så det går åt effekt. Med en ljudkälla/högtalare blir du tvungen att ha ett relativt högt ljud som blir irriterande för de närmaste men för svagt för de längst bort. Med två ljudkällor behövs inte samma utvolym och man får en jämnare ljudspridning. Det blir stor skillnad!

Låter vettigt. Finns det något sätt man kan lösa det på? Koppla upp en extra högtalare för ett okej pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Finns det el att tillgå på denna strand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle låna eller hyra nåt kraftfullare än en liten i-docka för att vara säker på ett bra resultat. Betänk att även om små prylar ger ett relativt bra ljud blir det lätt distorsion eller att basen går i botten om man drar på rejält. Bättre med starkare grejor och köra på lagom och lyckas än att snåla och misslyckas. Vem vill misslyckas på ett bröllop bara för man varit dumsnål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det el att tillgå på denna strand?

Det skulle eventuellt gå att lösa, men helst något batteridrivet om det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att 60 glada människor på en strand på fest klarar av att producera mycket väsen som kan överrösta både det ena och det andra och det utan att de måste tjoa särkilt högt. Är högtalaren placerad på marknivå eller relativt lågt dör ljudet ut fort när det träffar de närmaste människorna. Så högtalarna bör vara så högt att alla öron kan "se" dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...