Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vampyrladdning.


Joppa

Rekommendera Poster

Jag funderar på en sak. När man laddat sin ipod, iphone eller ipad så ska man dra ut sladden ur väggen för annars ligger den och vampytladdar. Men hur är det med dockstationer? Är det samma sak där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

kan väl inte ladda om den inte är ikopplad till nån enhet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasHellman

Om det du menar är att den ligger och drar ström även när den inte används vill jag minnas att ström förbrukas så fort det finns någon form av "klump" (vad du nu vill kalla dem kommer själv inte ihåg namnet) som sitter antingen vid själva kontakten eller i mitten av en sladd. Bland annat så är den del du trycker in USB-änden av din laddarkabel en sådan "klump" jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det du menar är att den ligger och drar ström även när den inte används vill jag minnas att ström förbrukas så fort det finns någon form av "klump" (vad du nu vill kalla dem kommer själv inte ihåg namnet) som sitter antingen vid själva kontakten eller i mitten av en sladd. Bland annat så är den del du trycker in USB-änden av din laddarkabel en sådan "klump" jag menar.

Denna "klump" du nämner är väl en helt vanlig ferritkärna som är till för att minimera störningar. Kan väl knappast dra någon ström? En laddare som fortfarande sitter ansluten i vägguttaget utan någon telefon kopplad till sig drar möjligen minimalt med ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasHellman

Denna "klump" du nämner är väl en helt vanlig ferritkärna som är till för att minimera störningar. Kan väl knappast dra någon ström? En laddare som fortfarande sitter ansluten i vägguttaget utan någon telefon kopplad till sig drar möjligen minimalt med ström.

Nej, inte ferriten, utan den man brukar bli irriterad om den är så stor att den blockerar flera hål på en grenkontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...