Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail dubblerar skickade epost


DanneD

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har sen en tid uppmärksammat att Mail i OSX skapar dubbla eposts på allt jag skickar. Mottagaren får dock bara en, så där är det normalt. Men jag får dubbelt på allt jag skriver vilket är mycket störande eftersom jag skriver mycket epost och trådarna blir fulla med mina egna svar osv.

 

Är det nån som har nåt tips på vad jag skulle kunna göra för att fixa detta?

Eller är det en bugg i Mavericks som man får leva med tills vidare?

 

Mvh

Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna mail, gå in under inställningar -> skriva, kolla så att "skicka automatiskt kopia" inte är ikryssad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man nollställa Mail på nåt sätt?

Prova att "bygga om" brevlådan

 

post-113-0-35801300-1398439304.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tyvärr ingen skillnad. Nu får jag inte ta bort epost från Utkastmappen heller. Dom kommer tillbaka eller så klagar Mail på att synkningen till Outlook.com inte funkar.

Märkligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du använder outlook-mejl? Har du detta problem med annan mejl eller bara outlook-mejl? Prova att ta bort ditt mejl-konto för Outlook-mejlen och sedan lägga till den igen. Jag antar att du kör IMAP mejl och inte Pop. Då kommer mejl finnas kvar på Outlook på webben även om du tar bort kontot lokalt i datorn, du får tillbaks mejlen igen när du kör in kontot igen. Men det kan vara ett bra sätt att återställa kontot på.

Du kan även prova en säker start: håll ner shift-tangenten när du startar datorn och fortsätt håll ner den några sekunder. Logga in på datorn och sedan starta om datorn. Detta rensar cachefiler.

Angående eventuell bugg i Mavericks - jag kör Mavericks och har inte upplevt något liknande som du beskriver. Men du kör Outlook mejl, det gör inte jag. Jag kör IMAP på andra servrar. Det kan vara något med Outlook mejl som strular. Du skriver ju att programmet Mail klagar på synken med outlook ibland... Så något med Outlook är det tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

På Appleforum finns 13 sidor under fyra år som behandlar problemet. Näst sista inlägget på 13:e sidan hjälpte mig, förmodligen också andra genom att diskussionen slutade med detta inlägg. Sorgligt att problemet inte tas upp på Apple Support.

 

Under Inställningar, Konton och Brevlådefunktioner väljs/ändras Skickatmappen till On my Mac.

 

https://discussions.apple.com/thread/5411461?start=180&tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederstock

Jag har samma problem men efter långt samtal med Apple tror vi att vi uteslutit att det skulle ligga i appen eller på annat sätt hos OsX

 

Jag använder vanliga mailklienten i OsX och har flera mailkonton upplagda. Problemet uppstår endast med hotmail-kontot (IMAP)

 

Och problemet igen:

När jag svarar på mail som kommer till hotmail-kontot lägger sig två svar i skickat-mappen. Dock får mottagaren endast ett mail. Irriterande eftersom att trådarna då blir väldigt ologiska att läsa. När jag tittar på telefonens utkorg ligger de även där, så jag skulle gissa att det är hotmails IMAP som strular på något sätt? Någon som har liknande erfarenhet och hittat en lösning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...