Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Akut vädjan om support Entourage 2008 Office för Mac


lasch

Rekommendera Poster

E F T E R L Y S N I N G S U P P O R T

 

Jag har ett stort problem då min Entourage i Office för Mac 2008 vägrar fungera. Databasen vill bara återskapas men jag får inte upp mejlbanken på ca 13 GB. Är det någon duktig som kan hjälpa mig att få igång databasen alternativt importera till Office för Mac 2011 alt. Mail? Jag har försökt följa guider på internet då problemet verkar vanligt. Dock lyckas jag inte.

 

Jag sitter verkligen illa till eftersom jag inte kommer åt mina arbeten och måste leverera då jag befinner mig i dröjsmål sedan slutet av förra veckan. Jag är villig att betala för hjälpen!

 

Tacksam för att höra av någon!

 

Bästa hälsningar

 

Lasse Schönemyr

lasse@sverigeskafferiet.se

Tel 0708-108204

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sedan jag körde Entourage, men kan göra ett försök:

 

Vad menar du med att "databasen vill bara återskapas"? Har du byggt om databasen, och den syns ändå inte i programmet?

 

Du bygger ju om databasen genom att avsluta Entourage, starta igen med Alt-knappen nertryckt. Du ska då komma till en databashanterare där du kan välja vilka databaser du vill bygga om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sedan jag körde Entourage, men kan göra ett försök:

 

Vad menar du med att "databasen vill bara återskapas"? Har du byggt om databasen, och den syns ändå inte i programmet?

 

Du bygger ju om databasen genom att avsluta Entourage, starta igen med Alt-knappen nertryckt. Du ska då komma till en databashanterare där du kan välja vilka databaser du vill bygga om.

 

 

Hej, jag har redan gjort så men får dt inte att fungera. Jag har följt en recoveryplan som jag hittade när jag Googlade. Problemet är att Entouraget connectar inte med Databasen på 20 GB så att jag inte kommer åt mina mail. Vilket är ett stort prolem. Har också försökt att tanka över till Office 2011 för Mac men sanning att säga är jag ingen hejjare på detta. Är det möjligt att vi hörs på telefon ikväll då jag kan accsessa dig på datorn genom Team Viewer om du tror att det är ett problem du kan hjälpa mig med ?

Mvh Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppats att någon av de Stora Pojkarna skulle komma till hjälp. Jag har nog nästan uttömt mina kunskaper om Entourage nu, har inte kört det på många år. Det var Office 2004 då.

 

Du har förstås provat sådana allmänna saker som att starta om datorn? Starta om med Säker start (starta om med shift-tangenten nedtryckt)?

 

Du har inte flyttat på själva filen med databasen? (den ska ligga i ~/Dokument/Microsoft användardata/Office 2008-identiteter-huvudidentitet)

 

Om du går in under Arkiv-menyn i Entourage, kan du välja "Importera …" och importera databasen på nytt?

 

En databas på 13GB (eller 20GB) är förresten fruktansvärt stor! Om du får igång den igen så är det nog dags att rensa: flytta mail som textfiler till andra mappar, rensa ut bilagor, framför allt bilder och inte minst om där finns några filmer.

 

Kontakta Microsoft Support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen var det ju det där med backup? För det har du väl? Så du kanske kan installera databasen från backup-disken?

 

Beroende på vad du har för mail-leverantör så har du kanske möjlighet att komma åt åtminstone dina senaste mail via webmail? Men det kanske inte hjälper så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...