Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skumt med Bootcamp


pontasnya

Rekommendera Poster

Försöker göra:

Installera Windows 7 eller 8 på imac late 2012 med usb 3.0 sticka

Problem:

När jag gjort en bootable sticka med windows på och satt den i usb porten på baksidan så startar jag om datorn och håller ner alt men då syns inget usb där?

OM jag däremot tar stickan och sätter i den i tangentbordets usb port så ser jag stickan och kan starta med den och kommer då in i windows installationen.

 

WTF??????

 

Installationen fungerar dock ej då följande meddelande kommer upp: A media driver your computer needs is missing. This could be a DVD, USB or Hard disk driver.

 

WTF??????

 

Problemet skulle ju kunna vara att jag kör installationen genom tangentbordet? Men det går ju inte att boota med den i datorns USB port!

 

Hade för ett år sedan windows 7 installerat på samma dator genom bootcamp men hade den gången inga problem alls att installera (vad jag minns)?

Kan det vara så att man inte kan göra detta med en USB 3.0 sticka? (förklarar väl dock inte varför den inte hittar den när jag försöker boota med den i datorns usb port men gör det om jag förlänger med tangentbord!

 

 

Idéer, frågor tankar om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du stickan i Finder när du har den i baksidans port? Varför håller du ner alt? Det ska inte behövas om du följer instruktionen i Bootcamp assistent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll ner alt för att första gången följde jag bootcamp rakt av men då stod det no bootable device found! Samma dticka hittades och gick att boots med om jag körde manuellt med alt! Och svar ja! Hittar den i Finder när den sitter bak i port! Kan formatera och göra vad jag vill med den med där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...