Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro i7 2.7 13" dör oväntat när man flyttar den?


drew

Rekommendera Poster

Hejsan allihopa,

 

Har idag varit på sjukhuset och opererat mig och hade min dator med mig utfall den skulle komma att behövas. Jag tappade inte ryggsäcken eller var allmänt oförsiktig med den men när jag kom hem och ställde datorn på bordet och öppnade locket så var den död, trots att den var laddad och påslagen när jag gick hemifrån.

 

Efter att jag satte på den igen, så försökte jag flytta den från bordet till knät på ett mycket lugnt och försiktigt sätt, men den dog igen. Nästan som att batteriet har börjat glappa eller en kontakt/sladd har börjat glappa?

 

Är det någon som vet vad detta kan bero på? Har varit och tittat i Console och följande error syns mycket frekvent i loggen (har bifogat en fullständig version i en .TXT).

 

Stort tack!

03/04/14 18:16:40,000 kernel[0]: SMC::smcReadKeyAction ERROR F1Mn kSMCBadArgumentError(0x89) fKeyHashTable=0x0xffffff8042915000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ramminne som fjädrat ur sitt fäste kan ge dessa symtom. Skruva av bottenplattan och kolla så de sitter som de ska.

Göra en SMC reset skadar kanske inte heller om nu felloggen kan härledas till just något knas med SMC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ramminne som fjädrat ur sitt fäste kan ge dessa symtom. Skruva av bottenplattan och kolla så de sitter som de ska.

Göra en SMC reset skadar kanske inte heller om nu felloggen kan härledas till just något knas med SMC

Skruvade loss plattan och kollade till RAM-minnet. Det såg bra ut och så även batteriet. Inte heller några sprickor eller andra typer av synliga skador som skulle kunna föranleda något form av glapp. Tryckte även ordentligt dit alla kontakter/sladdar försiktigt och gjorde en SMC reset och nu verkar det fungera.

Nu har dock, sjukt nog, laddaren lagt av. Förvisso är den sliten som fan men timingen är lite rolig.

Stort tack för hjälpen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...