Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iptelefoni


Carlrobert

Rekommendera Poster

Hej. Är det någon som kör med iptelefoni? Har en airport time capsule och ett modem från bredbandsbolaget. får det inte att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Är det någon som kör med iptelefoni? Har en airport time capsule och ett modem från bredbandsbolaget. får det inte att funka?

 

Jaha och hur ska vi kunna ge förslag när vi inte vet hur du har det kopplat.

Lite mer info måste nog vi ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jaha och hur ska vi kunna ge förslag när vi inte vet hur du har det kopplat.

Lite mer info måste nog vi ha :)

Har testat att kopplat dels internet kabeln till ipmodemet sedan vidare till time capsule. Så hade jag när jag hade en netgear router och det funkade.

Har även testat i timecapsulen först sedan genom ipmodemet. Inget funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Är det bara telefoni som inte funkar?

 

Modemet från BBB, är det bara ett modem eller även en router?

 

Hur är din Time Capsule inställd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommendationen brukar vara att ha ip-modemet före routern; har du det efter din TC behöver du möjligen öppna vissa portar i TC:n.

Men funkar modemet över huvud? Om du inte kopplar in TC:n alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra frågor är kass på att förklara men.

Det är bara telefoni som inte funkar.

Internet funkar. Hur och vilka portar skall öppnas?

Klistrar in en chat jag hade med BBB. Någon som förstår?

 

Du är ansluten till Kundservice. Du är placerad i kö och du ser din köplats längst ner på denna sida.

Mattias F har anslutit sig till denna chatt!

Du har kopplats till Mattias F. Ditt referensnummer för den här chattsessionen är 2027780.

Hej och välkommen till Kundservice du pratar med Mattias F. Vad kan jag hjälpa dig med?

Hej. Jag kör med iptelefoni från er. Har förut haft en netgear router och det funkade bra. Har nu blivit mac användare och köpt en airport time capsule får då inte telefon att fungera. Ska det funka med mac?

Hej Robert! Det går inte att få det att fungera via en sådan router. Vi tillhandhåller inga SIP uppgfiter och vi vill att man kör våra modem när det gäller telefonin.

Finns det något mer jag kan hjälpa till med?

Ok så då får jag säga upp telefon från er alltså

Din router måste ha en intern adress ifrån oss för att det ska fungera och du måste även ställa in den så att den förstår att det är SIP protokollet den går igenom. Vi tillhandhåller inte detta dessvärre och vill att man ska använda våran router. Du kan ju givetvis bryggta våran router och ha din timecapsule efter. För att säga upp ditt abonnemang så måste du ringa in på nummer 0770 777 000 eller maila kundarende@bredband.com

Tror inte den stödjer Ip-telefoni heller för den delen.

Ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju givetvis bryggta våran router och ha din timecapsule efter.

Låter som den bästa lösningen. Kolla i manualen till deras router hur man sätter den i bryggläge.

Men om din telefoni inte fungerar ens när du kör bara med modemet/routern, utan TC, så finns det väl något annat problem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter ditt modem från BBB, alltså vem har byggt den och modell?

 

Senast jag hörde något om IP-telefoner så skulle man koppla Internet > IP-telefonen > datorer/övrigt. Då, för snart 10 år sedan, handlade det tydligen om att i första hand ge IP-telefonen tillgång till all bandbredd som krävdes för att undvika störande fördröjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...