Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD till hårddisk


agge

Rekommendera Poster

Jag har gamla hemma-vhs filmer som jag lagt över på DVD.

Nu vill jag lägga dom spelbara på hårddisken.

allra helst skulle jag vilja kunna bearbeta dom också.

Någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bearbeta:

Lägga på text, klippa bort delar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imovie ligger väl närmast till hands, det finns i App Store om du inte redan har det i datorn. Ett enklare program är MPEG Streamclip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren

Jag ska göra precis samma sak och undrar vilka inställningar man i så fall ska göra i Handbrake?

Är det någon ide att välja högra upplösning än orginalet? Jag tycker ibland tex att dvder ser bättre ut med min blueray som ökar upplösningen. Kan man få samma effekt med att välja högre upplösning i handbrake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra precis samma sak och undrar vilka inställningar man i så fall ska göra i Handbrake?

Är det någon ide att välja högra upplösning än orginalet? Jag tycker ibland tex att dvder ser bättre ut med min blueray som ökar upplösningen. Kan man få samma effekt med att välja högre upplösning i handbrake?

 

Nej du kan inte skapa material som inte finns. Helt meningslöst att ställa in högre upplösning än vad Dvd kan ge d.v.s 576 linjer på höjden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra precis samma sak och undrar vilka inställningar man i så fall ska göra i Handbrake?

Är det någon ide att välja högra upplösning än orginalet? Jag tycker ibland tex att dvder ser bättre ut med min blueray som ökar upplösningen. Kan man få samma effekt med att välja högre upplösning i handbrake?

Handbrakes default är optimal vad gäller kvalitet och filstorlek. Ändrar du inställningarna får du antingen sämre kvalitet eller större filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...