Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köra en msi-fil i Mac-miljö?


Saltakatten

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis lyckats komma över en några år gammal Mac som jag tänkt ha på lagret där jag jobbar. Jag har "lagat" den efter att en kopp te spillts över den och den sedan lämnades åt sitt öde.

Hur som helst så har jag stött på ett problem. För att den ska fungera som tänkt så behöver jag köra ett program som heter Unifaun Online Connect och detta finns bara till Windows (wtf?). Det är huvudsakligen ett program som övervakar en mapp för att automatiskt skriva ut fraktsedlar (tror jag). Detta är en msi-fil och går inte att installera/köra i Macen. Finns det någon lösning på detta? Med Boot Camp tappar det lite poängen då jag vill i övrigt jobba i Mac-miljö. Jag har sökt igenom internet och hittat några trådar som nuddar vid samma problem. Någon hade hört från supporten att man kunde ta ut delar ur installationsfilen för att få den att fungera med Mac. Detta är överkurs för mig dock, plus att det inte stod mer ingående om det.

 

/Uppgiven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det såg lovande ut till en början. Jag fick välja "other" som applikation då det inte fanns med i listan över stödda program. Installationen såg bra ut, men när jag ska starta så dyker bara programmet upp i dockan för att kort därpå försvinna igen. Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...