Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Seg Iphone 4


John Dillinger

Rekommendera Poster

John Dillinger

Hej,

 

Jag har en ganska simpel fråga som möjligtvis har diskuterats i någon annan tråd men jag hittade det inte. Om så är fallet så får någon vänlig skäl gärna länka :)

 

Jag sitter på en Iphone 4 som är allmänt seg. Detta borde vara ett väldigt vanligt problem skulle jag gissa och med tiden så kan jag tänka mig att det samlas mycket skit på dem osv.

 

Detta visar sig exempelvis genom:

 

- Ibland när jag ska ringa ut tar telefonen så lång tid på sig att visa vad som finns i ”minnet” att jag hinner ringa upp någon som finns i en gammal ”minneslista”

-Ibland när jag skriver ett nytt sms och hämtar kontakten det ska till, så syns kontakten sedan inte i adressfältet, och då går det inte att sms:a (skumt)

-När jag ska använda appar, så är det extra lång betänketid innan den börjar funka. Det här märks tydlig skillnad sedan jag uppgraderade till den senaste iOS versionen. Verkligen stor skillnad. Precis som att prestandan på min iPhone 4 inte riktigt räcker till för den nya programvaran

-När jag surfar så tar det också lite extra lång tid innan den öppnar Safari och sidorna tankas upp.

 

Vad skulle ni säga är de bästa stegen att göra för att kunna fortsätta använda min 4.a och inte behöva köpa en ny telefon?

 

Bör man fabriksåterställa telefonen och installera en äldre version av IOS? Vilken passar bäst isf?

Något annat man bör fundera på?

 

Stort tack på förhand för smarta tips, gärna pedagogiskt förklarade för mig :)

 

Mvh

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har ios 7 så är det nog problemet,den ska enligt apple klara köra ios 7,men märkte själv hur seg min gamla iphone 4 blev efter uppdatering till ios 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Dillinger

om du har ios 7 så är det nog problemet,den ska enligt apple klara köra ios 7,men märkte själv hur seg min gamla iphone 4 blev efter uppdatering till ios 7

 

tack för det, då bekräftar du det som jag trodde.

 

Rent praktiskt:

Skall man fabriksåterställa telefonen och sedan installera en äldre IOS version igen?

Eller finns det något bättre/enklare sätt?

 

Mvh

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att återgå till en tidigare version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 7.1 kommer snart som ska snabba upp telefonen. Om den fortfarande är seg efter 7.1 gör en total återställning i iTunes då telefoner blir sega med tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Dillinger

Tack ska ni ha för bra tips!

 

Då ska jag följa dessa råd ovan och sedan även hålla tummarna för att 7.1 lyckas hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...