Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera dvd


Mackult

Rekommendera Poster

Jag har en film på dvd som jag skulle vilja göra en kopia på. Filmen har jag gjort själv så det är inte det är inte fråga

om piratkopiering :polis:

Jag har en helt ny iMac G5 och har försökt använda idvd men jag begriper inte hur jag ska gå till väga. Behöver jag något särskilt program eller fungerar det med den brännare som finns i macen. Hittar ingenting här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For å kopiere en DVD som du selv har brent, kan du bruke kan du bruke "Diskverktøy" til å lage en skivavbbildning.

 

Sett inn DVD-en og åpne Diskverktøy. Marker DVD-en og klikk på "Ny diskfl" (eller hva det heter på svensk). Blant innstillingene valger du "CD/DVD master".

Når filen er skapt, tar du ut DVD-en, markerer filen du skapte, og klikker på "Brenn" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat den varianten, men dvd´n blir inte synlig så jag kan inte markera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kanske tillägga att eftersom jag inte har haft en dvdbrännare tidigare så lät jag en bekant bränna dvd´n på en :blush: peze. Kan det vara problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att kopiera över filerna till datorn med mactheripper o bränn det paketet med toast (DVD ROM (UDF), inte med "finder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag skulle göra en discimage av skivan eller använda programmet toast, alltså göra en vanlig kopia eller kloning som det också kallas. Är filmen från början bränd i iDVD kan det vara problem, har aldrig testat. Men jag försökte göra en VHSkopia en gång med en film som jag gjorde i iDVD. Upptäckte att skivan var skyddad för kopiering. Mina egna filmer blev skyddade utan att jag viste om det. Men troligtvis är det inga problem att klona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...