Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken hårddiskprestanda krävs vid TV-inspelning?


Mattiasgbg

Rekommendera Poster

En bekant har blivit med satellitbox från Viasat. Man kan koppla in en USB-enhet (lagringsenhet, alltså) i den och sedan pausa i program och göra inspelningar. Boxen fixar HD-kanaler och skickar ut en 1080-bild till skärmen. Boxen är vit och har även en nätverkskontakt (Svt play finns i boxen), en HDMI, en Scart och digitalt ljud ut (jag kan ha glömt något). Modellbeteckning okänd.

 

Vilket skriv/läshastighet behövs på lagringsenheten?

 

Ungefär hur mycket plats tar en timme HDTV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bekant har blivit med satellitbox från Viasat. Man kan koppla in en USB-enhet (lagringsenhet, alltså) i den och sedan pausa i program och göra inspelningar. Boxen fixar HD-kanaler och skickar ut en 1080-bild till skärmen. Boxen är vit och har även en nätverkskontakt (Svt play finns i boxen), en HDMI, en Scart och digitalt ljud ut (jag kan ha glömt något). Modellbeteckning okänd.

 

Vilket skriv/läshastighet behövs på lagringsenheten?

 

Ungefär hur mycket plats tar en timme HDTV?

 

Finns ingen lagringsenhet i dagens läge som inte klarar av att att läsa och skriva nog fort.

Satte i ett noname usb-minne i en tv och den klarade av lätt att spara inspelning.

Om man går efter hur mycket Netflix uppger så är det ungefär 2.8GB per timme.

Gissar att Viasat ligger på likvärdig siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej,
En dum fråga: Kunde tidigare spela in tv-program genom min Western Digital My Book AV TV - kopplat till min LG. Hur enkelt som helst. Nu när jag bytt till Canal Digital fungerar ingenting och hittar ingen support. Det sjuka är att WD My Book AV TV är ny (6 mån) påstås vara specialanspassad för just inspelning av TV-program. Möjligt att jag är teknisk idiot, men väldigt tacksam för tips på sajtar/lösningar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga till, jag har comhem och SVT1 & 2 och TV4 är inte digitala medans de andra är det, jag kan väl fortfarande inte spela in SVT1 & 2 på en hårddisk som den där WD My Book AV TV eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...