Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacPro 2013 "Replica"


xeric

Rekommendera Poster

Då börjar de dyka upp nu då... "Hackintosh, a' la' papperskorg".

The Hackintosh ‘Mac Pro 2013 Replica’ Built from an Actual Trash Can

“If you're an unnamed user in Germany, you do the only thing you can, and that's set about turning that trash can into a PC case and fitting all those unused parts into it (spotted by 9to5Mac). The result is a hackintosh (a home-built PC running OS X) with a Core i3 (Haswell) processor, a Radeon 7750 graphics card, both an SDD and a hard drive, all powered by an ATX PSU.

It's nowhere near as powerful as Apple's Mac Pro, and it's larger—the LUNAR is 28cm x 19cm, while the Mac Pro is 25.1cm x 16.8cm—but it's otherwise the spitting image, and I think that's frakking awesome.”

20130114hacintoshtrashcan3.jpg
Fler bilder på sidan...

- - -


Koolt gjort! B)pclaugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Om dom då istället använt Quos any OS moderkort och en I7 propp så det blev lite fart i grejorna så hade det varit lite mer coolt. Sen att folk överhuvudtaget vill ha nåt att göra med tonymac ett forum som så vitt jag kan förstå mest handlar om att tjäna pengar på hackmacking är skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom då istället använt Quos any OS moderkort och en I7 propp så det blev lite fart i grejorna så hade det varit lite mer coolt. Sen att folk överhuvudtaget vill ha nåt att göra med tonymac ett forum som så vitt jag kan förstå mest handlar om att tjäna pengar på hackmacking är skumt.

Jo, den kunde ju varit vassare, men jag tror det var själva bygget i sig som lockade honom, av delar han hade låg (el vad det stod). Kul att se duktiga/driftiga/händiga personer som kommer på allt sånt.

 

Quo har väl redan lite grejjer ute. Finns väl ett chassi som heter Prodigy (7-900,-) som är riktigt snyggt, och lite mAcinspirerat med sina handtag och halvrunda former. Sen såg jag det där tornet på deras sida. Tycker det var riktigt snyggt faktiskt. I och med att det är fyrkantigt mer passar dt ju bra att ställa flera i bredd. ^_^ Undrar vad det är för format på korten till det chassit.Lär väl vara mATX el nåt? (inte mini, men inte det normalstora). :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Vet i hundan om det är mini atx men det är mindre än ett vanligt moderkort, jag har två av dom båda med quadcore i7 processorer och dom funkar jättebra med osx.

 

Man flashar om bioset till ett special bios och sen kan man installera som vanligt. Kolla min tråd under övriga tillbehör där har jag länkar till youtube filmer med de här korten.

 

Den gör bra ifrån sig i geekbench också och startar/stänger ner snabbt. Jag kör Mavericks och har ett gtx 660 i den ena om jag inte minns fel. Den andra kör jag en klonad version av snö leoparden på så länge då jag har lite musik projekt som ska över till Mavericksvärlden innan den också blir Mavericks. Eller så kör jag båda på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

microATX form factor Stod det på hemsidan .

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...