Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fräscha upp MacBook Pro 2007


DanielW

Rekommendera Poster

Jag har en 15" MacBook Pro från 2007 som jag tänkte blåsa rent och använda som musikdator med Pro Tools. Det är det jag har den till även i dag, men det är en massa annat junk installerat och jag tänkte blåsa hårddisken eller sätta in en ny eventuellt.

 

Det jag undrar är vilket det senaste OS jag kan installera på den är? Det är en 2,5 ghz Core2 Duo av den gamla sorten innan unibody, maxad med 4 gb ram.

 

Nästa fråga blir, beroende på OS, var får jag tag på det? Det var fem år sen jag köpte datorn, och jag är rädd att original-installationsskivorna är borta. Jag köpte en Snow Leopard-DVD för några år sedan (det är Snow Leopard jag kör på den nu) men den verkar ha blivit skadad på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MBP med C2D på 2,5 GHz är från 2008 och kan köra senaste Mavericks (som finns i App Store). Den klarar som mest 6 GB i verkligheten (Apple säger 4 GB). Sätt in mer RAM och en SSD. Then you're good to go! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MBP med C2D på 2,5 GHz är från 2008 och kan köra senaste Mavericks (som finns i App Store). Den klarar som mest 6 GB i verkligheten (Apple säger 4 GB). Sätt in mer RAM och en SSD. Then you're good to go! :)

Schyst. Av vissa Pro Tools-relaterade skäl skulle jag vilja köra något äldre OS än just Mavericks – går de att hitta på något korrekt, lagligt vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev "vilket det senaste OS jag kan installera" i ditt första inlägg och nu senast "skulle jag vilja köra något äldre OS". Det är paradoxalt och vagt, men varför uppgradera alls, funkar inte Pro Tools med Snow Leopard? Om du behöver en ny Snow Leopard-skiva finns de att köpa på Apple Store för 149 kronor (och kanske i butik som för Mactillbehör). Lion och Mountain Lion är det värre med, men det kanske kan gå med Lion, då den har funnits på "Thumb Drive", alltså USB-sticka. Lion finns på Ebay, bland annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev "vilket det senaste OS jag kan installera" i ditt första inlägg och nu senast "skulle jag vilja köra något äldre OS". Det är paradoxalt och vagt

 

Jag trodde inte det var möjligt att köra just Mavericks på så gamla datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...