Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Duger mini för playtjänster och HD-filmer?


Rockoholic

Rekommendera Poster

Hej! Jag har i dagsläget en MBP 13" mid 2010 med 2.4GHz, 8GB minne och GF320 grafik in i TV'n i FullHD-upplösning.

 

Nu är det som så att den är rätt slö vid användande av streaming på t ex SVT play och youtube. Jag antar att datorn är lite för gammal och funderar nu på att byta. Jag kan använda min gamla MBP till annat så jag skulle nog klara mig med en mini. Duger billigaste minin till streaming i HD eller behöver man en mini med Quad Core?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har i dagsläget en MBP 13" mid 2010 med 2.4GHz, 8GB minne och GF320 grafik in i TV'n i FullHD-upplösning.

 

Nu är det som så att den är rätt slö vid användande av streaming på t ex SVT play och youtube. Jag antar att datorn är lite för gammal och funderar nu på att byta. Jag kan använda min gamla MBP till annat så jag skulle nog klara mig med en mini. Duger billigaste minin till streaming i HD eller behöver man en mini med Quad Core?

 

Jag har en Dual Core och den orkar med XBMC som spelar upp fullständiga blueray rippar. Plex som transcodar i realtid till iPad samtidig så den orkar allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en Dual Core och den orkar med XBMC som spelar upp fullständiga blueray rippar. Plex som transcodar i realtid till iPad samtidig så den orkar allt

 

Det låter ju rätt bra! Jag är bara orolig för just playtjänster som verkar vara rätt så krävande. Fast sen borde det ju ha hänt lite med dual core-processorer på 3,5 år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mini BORDE uppgraderas till Haswell/Iris

 

snart så om du kan vänta så blir den integrerade grafiken i klass med GeForce GT 650M

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mini BORDE uppgraderas till Haswell/Iris

 

snart så om du kan vänta så blir den integrerade grafiken i klass med GeForce GT 650M

 

 

DIF

Låter ju lovande! Den nuvarande minin är ju inte direkt purfärsk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...