Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig byta Apple ID i telefonen, kommer inte år kontot!


Carvecomp

Rekommendera Poster

Jag har en ny iPhone 5s och har bytt iCloud och apple ID till min nya email. Problemet är att min telefon har lagt in mitt gamla apple ID automatiskt och det går nu inte att ändra...

 

Har läst mig till att jag ska gå in på "instäningar"- "iCloud" och sedan "radera konto" för att sedan lägga in mitt nya konto. Lättare sagt än gjort. Problemet är nu att jag behöver lösenordet till mitt gamla apple ID för att genomföra raderingen och jag har testat ALLA lösenord jag nånsin skulle kunna använda. (det är inte många då jag oftast haft samma lösen till det mesta) Ingen av dessa fungerar. Jag har alltså inget lösenord. Jag har då testat att återställa lösen och när jag skriver in mitt gamla apple ID får jag bekräftelse att ett mail har skickats till min gamla mail. Men jag får inget mail. Har testat detta flera gånger efter varandra nu och får inget mail, testade även samma sak för en månad sedan- inget mail... Så jag testade istället att välja Answer security questions för att återställa lösenordet den vägen men då får jag felmeddelande att "The authentication information provided does not match our records. Please verify your personal information and try again." Jättekonstigt då båda mina apple ID borde vara registreade med mitt födelsedatum.... Jag fattar inte hur ska jag ens kunna lösa detta?? Jag behöver hjälp! Jag vill bara spola ner min iPhone i toaletten!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså inget lösenord till mitt gamla apple ID, hur fasen raderar jag det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Inställningar > iTunes och App Store

Klicka på ditt Apple-ID och logga ut.

 

Skriv in ditt nya Apple-ID. Klart!

 

(möjligen måste du bekräfta din betalkorts-info då också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Ny säkerhet i iOS7 tillåter inte att hitta iPhone stängs av utan lösenord på id som den aktiverades med, spelar ingen roll om du återställer, nollar, kör från DFU osv.

Detta för att stulna telefoner inte kan byta ägare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Inställningar > iTunes och App Store

Klicka på ditt Apple-ID och logga ut.

 

Skriv in ditt nya Apple-ID. Klart!

 

(möjligen måste du bekräfta din betalkorts-info då också)

Detta har jag redan gjort tidigare och där är mitt nya apple ID redan inställt, det är därför så himla konstigt att det gamla ligger kvar i iCloud.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag nånsin kunna ändra om jag inte har lösenordet? :(

 

Ny säkerhet i iOS7 tillåter inte att hitta iPhone stängs av utan lösenord på id som den aktiverades med, spelar ingen roll om du återställer, nollar, kör från DFU osv.

Detta för att stulna telefoner inte kan byta ägare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även på min dator har jag nya Apple ID:t.

 

Det som är jobbigt nu är att VARJE gång jag öppnar min kalender och lägger till en påminnelse eller vissa andra program (vilket jag gör många grr om dagen) så vill den attt jag ska logga in på iCloud och det kommer upp en ruta automatiskt med mitt gamla apple id och det går inte logga in. Å detta går ju såklart inte stänga av pga det! Så sjukt irriterade! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut från iCloud och ta bort ditt gamla iCloud-konto från datorn. Sedan logga in på iCloud igen och ställ in det nya iCloud-kontot i kalendern etc. Som det är nu så försöker du lägga in uppgifter i den kalender som är kopplat till det gamla kontot därför frågar den efter de uppgifterna. När du har tagit bort detta konto från datorn så ska du inte längre kunna göra så. Se till så du lägger in uppgifter i det nya kontot i kalendern.

Du kan kolla Kalender - Inställningar - Konton. Där ska ditt nya Apple ID stå under CalDav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag förstår dig rätt nu men på datorn är jag inloggad med mitt nya och inte det gamla. Har inte datorn framför mig just nu men oavsett så kommer jag inte åt den gamla då lösenordet inte funkar.

 

På telefonen kan jag varken logga ut eller radera kontot då jag inte har lösen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i kalendern på Inställningar - Konto och vad för ID som står där. Du kan ta bort gamla konton från kalendern i datorn utan att kunna lösenordet. Kalendern kan hantera flera konton, man kan ha olika kalendrar till olika konton. Det är därför den kan reagera på när du lägger in i en kalender som tillhör ett gammalt konto. Du ser alla kalendrar genom att klicka på "Kalendrar" i kalendern. Nu förutsätter jag att du har Mavericks eller Mountain Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...