Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5s beter sig konstigt.


Beman12346

Rekommendera Poster

Hej! Jag har nyss köpt en iphone 5s och har nu efter ett tag börjat se några konstiga saker som inte va på min 4s.

Jag brukar ladda telefonen hela natten. Och när jag drog ut laddaren så står det 98%!?

Det har hänt en gång förut också. Det funkar att bara starta om den men det är irriterande att de inte ska stämma utan att man måste starta om den.

 

Mitt andra problem är att mailen är konstig. När jag får ett mail så kommer dett upp en benderoll och sedan försvinner, normalt. Men den fastnar inte i notiscenter? Jag trodde den skulle göra det. De har dom alltid gjort förr.

 

Och sist så får jag alltid en mailaingnal när det kommer skräppost! De låter ju ffs hela tiden pga dessa skärpmail.

 

Jag har kollat alla inställningar jag kunnat tänka mig men har inte kunnat lösa dessa problem.. Så jag är tacksam över svar och funderingar! Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag bort %-visningen så slipper du laddproblemet. Batteriet laddas fullt och då stoppas laddningen, när batteriet tappat några procent (ungefär 5%) startar laddningen igen. Detta är helt normalt för laddning av moderna batterier.

Tror inte att telefonen kan skilja ut vilka mail du gillar. Stänga av ljudet för nya mail kanske hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ios 6 så va de inte så att man fick en singnal för skräppost vad jag vet. Så de känns konstigt. Problemet med procenten är ju inte löst. Jag vill veta hur mycket jag har kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen på din batteriprocent är som jag beskrev ovan att laddning stannar vid 100% och startar om några procent lägre och stannar igen vid 100%. Så du kan "träffa fel" når du drar ur laddsladden.

 

Fanns det skräpposthantering i iOS 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag missuppfattade de du skrev. Ja det fanns ett alvernativ för skräppost vad jag kan minnas. Men är inte säker. Men jag får helt enkelt leva med att det låter när skräpposten kommer. Tack för hjälpen!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...