Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låg nivå på ljudutgång Iphone 5?


mangbg

Rekommendera Poster

Min Iphone 5 levererar väldigt lågt ljud när man ansluter via

3,5 mm kontakt till Aux ingångar.

Man får nästan ha full volym på förstärkare och distorsionen

låter verkligen inte bra.

Inga problem när man strömmar till Airport express utan felet är uteslutande

trådbundet.

Låter även bra med hörlurar.

 

Behöver man köpa extra bra kablar..eller varför är det såhär?

Min Iphone 3 hade inte alls de problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AUX-ingångar skall ha linje-nivå på signalen och är inte gjorda för hörlurs-nivå. I ett hörlursuttag skall man koppla hörlurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du råkar inte ha 'Ljudkontroll' och 'Volymgräns' påslagna under 'Inställningar' --> 'Musik'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AUX-ingångar skall ha linje-nivå på signalen och är inte gjorda för hörlurs-nivå. I ett hörlursuttag skall man koppla hörlurar.

 

Det låter väl vettigt..men vad hände mellan modellerna? Det har ju aldrig varit något problem

tidigare..

Kan man koppla lightning-kontakten till en 3,5 mm Aux ingång? Någon adapter eller?

Skulle det i så fall bli bättre nivå?

 

Du råkar inte ha 'Ljudkontroll' och 'Volymgräns' påslagna under 'Inställningar' --> 'Musik'

 

Nej..bra tanke..men det har jag inte. Måste ha något med själva nivån att göra. Se min fråga till Yellowman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med fler än en kabel?

Har du testat med fler än en förstärkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med fler än en kabel?

Har du testat med fler än en förstärkare?

 

Ja..det är generellt. oavsett vilken förstärkare jag ansluter

till så förefaller det som att nivån är lägre än tidigare.

Det går ju att spela..men det krävs mycket hög volym.

har inte testat med någon kvalitetskabel, utan mera 25 kr

kablage. Det kan ju göra skillnad..men erfarenheten från tidigare

säger att skillnaden är marginell även om du har en dyr kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med min 5S på en Philips, relativt billig datorhögtalare med extra bas enhet

Där hade jag samma volymnivå varesig jag använde 3,5mm hörlursuttaget eller Apples synkdocka där ljudet då går ut via bottenkontakten och sedan vidare till 3,5mm uttaget till högtalarna.. Enda skillnaden var att jag kunde justera volymen när man kopplar direkt på hörlutsuttget.. Dock var maxvolymen där samma som lågnivån via dockkontakten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med min 5S på en Philips, relativt billig datorhögtalare med extra bas enhet

Där hade jag samma volymnivå varesig jag använde 3,5mm hörlursuttaget eller Apples synkdocka där ljudet då går ut via bottenkontakten och sedan vidare till 3,5mm uttaget till högtalarna.. Enda skillnaden var att jag kunde justera volymen när man kopplar direkt på hörlutsuttget.. Dock var maxvolymen där samma som lågnivån via dockkontakten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi fått det klarlagt. Håller du med om att Iphone 5 ger en väldigt klen utsignal jämfört med föregångare? Eller är det bara jag som är missnöjd? Såg på nätet att även dyra hörlurar låter sämre när de ansluts till Iphone. Bara Apples standardlurar verkar funka bra.

WTF liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi fått det klarlagt. Håller du med om att Iphone 5 ger en väldigt klen utsignal jämfört med föregångare? Eller är det bara jag som är missnöjd? Såg på nätet att även dyra hörlurar låter sämre när de ansluts till Iphone. Bara Apples standardlurar verkar funka bra.

WTF liksom?

 

iPhone 5 har sämre/klenare ljud än 4/4S. iPhone 5S har mer tryck i ljudet än iPhone 5 vid lyssning med hörlurar. Jag är nöjd iaf och använder inte Apples lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...