Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill kunna dela min Mac Book Air-skärm trådlöst med Apple TV – hur gör


esterhelenamaria

Rekommendera Poster

esterhelenamaria

Hej!

Har förgäves sökt efter svar och förgäves provat allt jag kan komma på för denna väldigt enkla sak:

 

Hur delar jag min MBA-skärm trådlöst med Apple TV? Min dator visar inga tecken för stöd för Air Play vilket jag tycker är mycket märkligt. Kan man komma runt det, eller kan jag "skaffa" stöd för Air Play? Jag köpte min dator 2012.

 

Det enda jag vill är helt enkelt att dela min skärm så att jag kan se filmer jag har i datorn på tv:n...

 

Jag vill inte köpa nya prylar eller nya kablar, trodde att det skulle räcka med en Apple Tv...

 

Tacksam för svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esterhelenamaria

En annan sjukt störig grej är att speakerrösten i Apple tv pratar tre gånger så fort (!!!) som den borde. Kan man ta bort den helt? Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade kollat http://beamer-app.com om jag var dig.

Oslagbar för ändamålet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esterhelenamaria

Tack. Men är inte hela grejen att man ska slippa en massa extraprylar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esterhelenamaria

Ska förstås tillägga att det viktigaste är att kunna se svt play på tv-skärmen, alltså eg att kunna surfa på datorn men samtidigt dubblera skärmen så att jag kan se den på tv:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte bara klickat bort alternativet "Visa skärmdubbleringsalternativ i menyrad när de är tillgängliga" ?

Systeminställningar->Bildskärmar

 

Kör du Lion, MountainLion eller Mavericks?

Vad är det för MacBook Air du har?

 

Fungerar AirPlayMirroring med andra datorer eller iOS enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esterhelenamaria

alternativet "Visa skärmdubbleringsalternativ i menyrad när de är tillgängliga" har aldrig synts. Var skulle jag ha sett det isf? I bildinställningar? Där finns det inte. Det är väl det jag tycker är det allra märkligaste kanske..

 

 

Hur tar man reda på modell etc? (om man inte orkar leta fram papprena alltså :-)) Köpte min MacBook Air ny höst 2012. Modell A1466 står det i botten..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AirPlay skärmdubblering kräver minst OS X 10.8 MountainLion. Vilken version av OS X kör du?

Din Apple TV måste ha minst version 5.0, vilken version kör du?

 

Så här ser det ut för mig. Har en MacBook Air 13" mid-2012 och kör OS X 10.9 Mavericks.

Har ingen AppleTV kopplad till mitt nätverk och därför står det att ingen enhet hittas.

 

post-65695-0-06926900-1386615118_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...