Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth headset - Tips?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Tänkte köpa nytt bluetooth headset till min iPhone och skulle gärna vilja ha tips - även på modeller jag bör undvika.

 

Bra kvalitet är viktigare än priset. Det enda kravet är att det ska vara fritt från sladdar.

 

Tipsa gärna även om inköpsställen.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder Plantronics Marque, men har i skrivande stund inte den i närheten så jag kan kolla exakt modellnummer.

prod-marque-2.jpg

 

Den har jag parkopplad med två iPhones samtidigt, dels jobbets men också min privata. Det funkar väldigt smidigt. Oavsett vilken telefon som ringer så svarar jag via headsetet.

 

Marknaden är ju full av olika modeller och jag har inte provat så många andra så mina referensramar är starkt begränsade. Men jag är mycket nöjd med min.

 

När jag hade iPhone 3 GS så hade jag Jabras dosa kring halsen med sladdar, den funkade också suveränt bra men lite knöligare med sladdarna som trasslade, som ju de där sladdarna alltid gör.

jabra-bt3030-bluetooth-headset1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag tränar mycket så ville jag ha ett par sladdlösa (även om det är en sladd mellan öronen bak i nacken) och som tål väta från svett. Så det blev ett par Jaybird för 1400kr. Det var lite trixiga i början innan man lärde sig hur de skulle sitta. Nu har jag de på även då jag går hemma och städar eller lagar mat osv. Sitter perfekt och låter bra också.

http://www.jaybirdsport.com/bluebuds-x-bluetooth-headphones/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jawbones headset ska vara mycket bra. Har för mig att jag läst pm att de har marknadens bäst oljudsdämpande teknik. Finns ett video klipp där en tjej går igen om en byggarbetsplats och pratar i headsetet och ljudet är hur bra som helst, hörs inget av omgivningen.

https://jawbone.com/headsets

Edit:
Hittade klippet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt ett Bluedio DF610 II för 32$ från Aliexpress.com. Jag tycker det är kanon! Kanske i te världens bästa ljud när man pratar i telefon men det är inga sladdar, helt ok ljud för musik, det går att använda som vanligt headset och det är litet och smidigt. Helt ok batteritid också. Det sitter skönt och jag kan sätta det runt halsen eller som Ken Ring ;) när jag inte använder det. Perfekt helt enkelt! Kolla in www.bluedio.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Plantronics legend är helt underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

jag använder Plantronics Marque, men har i skrivande stund inte den i närheten så jag kan kolla exakt modellnummer.

Den har jag parkopplad med två iPhones samtidigt, dels jobbets men också min privata. Det funkar väldigt smidigt. Oavsett vilken telefon som ringer så svarar jag via headsetet.

 

Marknaden är ju full av olika modeller och jag har inte provat så många andra så mina referensramar är starkt begränsade. Men jag är mycket nöjd med min.

 

När jag hade iPhone 3 GS så hade jag Jabras dosa kring halsen med sladdar, den funkade också suveränt bra men lite knöligare med sladdarna som trasslade, som ju de där sladdarna alltid gör.

 

Har ett från Plantronics nu. Kollade upp Marque, och det jag har är dyrare. Dock inte säker på om det är bättre. Är hur som helst inte så nöjd med det och känner att Plantronics nog har fått sin chans.

 

 

Eftersom jag tränar mycket så ville jag ha ett par sladdlösa (även om det är en sladd mellan öronen bak i nacken) och som tål väta från svett. Så det blev ett par Jaybird för 1400kr. Det var lite trixiga i början innan man lärde sig hur de skulle sitta. Nu har jag de på även då jag går hemma och städar eller lagar mat osv. Sitter perfekt och låter bra också.

http://www.jaybirdsport.com/bluebuds-x-bluetooth-headphones/

 

Vill inte ha sladdar. Dock intressant ur annat perspektiv då jag också tränar en del och är beroende av musik i lurarna då. Kanske få köpa ett sådant som nästa par träningslurar - brukar slita ut ca ett par om året. Funkar det bra med ljudkvaliteten att köra via bluetooth? Någon märkbar skillnad mot vanliga lurar?

 

Jawbones headset ska vara mycket bra. Har för mig att jag läst pm att de har marknadens bäst oljudsdämpande teknik. Finns ett video klipp där en tjej går igen om en byggarbetsplats och pratar i headsetet och ljudet är hur bra som helst, hörs inget av omgivningen.

 

https://jawbone.com/headset

 

Kollade på Jawbone Era. Känns som det jag söker. Vill ju ha händerna fria när man pratar, men tyvärr är nuvarande headset inte så bra på att sortera bort bakgrundsljud vilket gör att de jag pratar med ber mig sluta sortera papper eller hälla upp kaffe för att de inte hör vad jag säger då. Jawbone verkar få stående ovantioner överallt för ljudkvalitet. Tror att det får bli ett sådant.

 

Har precis köpt ett Bluedio DF610 II för 32$ från Aliexpress.com. Jag tycker det är kanon! Kanske i te världens bästa ljud när man pratar i telefon men det är inga sladdar, helt ok ljud för musik, det går att använda som vanligt headset och det är litet och smidigt. Helt ok batteritid också. Det sitter skönt och jag kan sätta det runt halsen eller som Ken Ring ;) när jag inte använder det. Perfekt helt enkelt! Kolla in www.bluedio.com

 

Har tänkt ha det 100% för telefonprat, så lurar känns lite opraktiskt. Ser dock rätt trevliga ut till det priset.

 

Plantronics legend är helt underbar.

 

Ser bra ut faktiskt, men som sagt är jag lite tveksam till Plantronics då nuvarande heatset från dem varit en ganska stor besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vad är det för plantronics du har nu.

Jag har alltid haft deras toppmodell och alltid varit nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vad är det för plantronics du har nu.

Jag har alltid haft deras toppmodell och alltid varit nöjd

M50: http://www.plantronics.com/us/product/m50

 

Vet inte hur den placerar sig jämfört med övriga från samma tillverkare, men jag betalade ca: 600 kr för den som ny.

 

På plussidan hamnar batteritiden som är fantastisk, samt passform/storlek som är mycket bra. Men den tappar kontakten med telefonen ibland under samtal, och den förstärker som sagt alla ljud runtomkring så att jag måste vara i en väldigt tyst omgivning när jag använder den. Den marknadsförs med att den bl.a. har "noice reduction features", och det är väl det som är det avgörande i mitt fall. Plantronics och jag verkar inte ha samma uppfattning om vad det är, så därför är jag inte så sugen på att fortsätta med samma märke.

 

Hur funkar det med Legend? Är den bättre på att sortera bort bakgrundsljud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa nytt bluetooth headset till min iPhone och skulle gärna vilja ha tips - även på modeller jag bör undvika.

 

Bra kvalitet är viktigare än priset. Det enda kravet är att det ska vara fritt från sladdar.

 

Tipsa gärna även om inköpsställen.

 

//KJ

Använder Plantronics Voyager Legend, har provat väldigt många o ställer höga krav o den här är den klart bästa jag provat, det blir en till nästa gång det blir dags ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Sanningen är att jag behöver två stycken - även min sambo ska ha ett headset. Så vi har beställt ett Jawbone Era. Passar det fröken så får hon behålla det, och passar det inte så blir det ett Legend till henne och så tar jag Jawbone.

 

Återkommer med recension :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag har haft

Voyager Pro

Voyager Pro +

och nu Legend.

 

Legend är klart bäst.

Tycker dock att den inte fungerar så bra i bullrig miljö inte p.g.a. att personen i andra ändan inte hör vad jag säger utan att jag själv har svårt att höra vad som sägs till mig.

Så fingret in i andra örat och handen över örat där headsetet är så går samtalet hur bra som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Köpte ett Jawbone Era. Både jag och min sambo var nöjda med det så det blir ett till mig med.

 

Sjukt bra ljud ut. Har bl.a. haft en illskrikande 3-åring bara en meter ifrån mig utan att den jag pratade med hörde minsta ljud av det. Coolt. Dock hörde jag själv inte vad jag eller någon annan sa, så att gå runt på ett bygge och föra samtal ser nog coolare ut i reklamfilm än i verkligheten. Dock kommer ingen jag pratar med klaga på stök i bakgrundenom jag t.ex. diskar under samtalet.

 

Ljud in i eget öra ska enligt Jawbone vara av toppkvalitet. Jag tycker själv att det är lite halvburkigt, men det har det å andra sidan varit på alla headset jag provat genom åren. Det är svårt med ljudkvalitet i en högtalare mindre än en ärta.

 

Det som kan läggas på minuskontot är väl passformen. Man har två val - med eller utan bygel. Tanken är att headsetet ska sitta i örat utan bygel, men med tanke på att anatomin ser lite olika ut hos folk så tror jag inte att det passar alla. Dessutom kan det vara gött med bygel för att vara helt säker på att aldrig tappa headsetet. Den bygel som följer med som option är inte helt klockren, lite klen och plastig och inte jättesmidig att få på. Men det går att kombinera storlekar och med/utan bygel i många varianter. Det är inte ett jättestort minus, men t.ex. mitt förra headset från Plantronics satt både bra och var smidigt att få på. Sedan är det ju kanske lite av en vanesak.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...