Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel vid kopiering av bilder från iphoto till extern hårrdisk


kjstarr

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle just frigöra lite utrymme genom att flytta mina bilder från iphoto till en extern hårddisk.

Dock var innehållet rätt stort så när jag skulle dra över dom till mappen jag gjort i ordning så "frös" datorn. Detta resulterade i att alla (cirka 10tusen) bilder nu istället spridit ut sej över mitt skrivbord. Jag kan inte ångra i iphoto. Och bilderna på skrivbordet är "tomma" filer på 0byte. Försöker jag flytta bilderna i efterhand så säjer datorn att ett annat program använder filen och kan påverkas om jag fortsätter.

Min tanke är att kanske datorn "tänker" och håller på att samla info till alla bilder som nu ligger på skrivbordet och det är därför jag inte kommer åt nåt. Så ska jag vänta tills den "tänkt" klart? För hela min mac är väldigt seg just nu och går varm.

Hade ingen timemachine inställd dessvärre.

Finns det annat tips på vad jag kan göra? Är inställd på att mina bilder kanske inte går att räddas, men jag hoppas att det går!

 

Så här ser min skärm ut just nu

post-74083-0-84838200-1385310037_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu markerat bilderna i iPhoto och dragit dem till skrivbordet så ligger väl bilderna kvar i iPhoto? För de flyttas väl inte utan kopieras väl?

Tvångsavsluta alla program och starta om datorn. Ta bort filerna på skrivbordet och gör om och gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu markerat bilderna i iPhoto och dragit dem till skrivbordet så ligger väl bilderna kvar i iPhoto? För de flyttas väl inte utan kopieras väl?

Tvångsavsluta alla program och starta om datorn. Ta bort filerna på skrivbordet och gör om och gör rätt.

Tjim Sir!

Nej dom gjorde inte det...iphoto är tomt..glömde säja tidigare att datorn startade om sej själv strax efter den manövern...kan ju ha sin del i händelsen...

Lyckades i timemachine hittade backup från 2010-2011 i bilder...så lite är återfunnet..resten förblir nog tyvär en gåta..tog sin lilla tid att radera 10tusen spökfiler..men nu är dom i papperskorgen...dom får stanna där medans jag inväntar ytterligare respons på mysteriet...är väldigt glad att det inte var några av bandets grejer som försvann...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.apple.com/kb/HT2638?viewlocale=sv_SE

 

Men det är nog tyvärr försent om du läst tillbaka en gammal backup

Tack...har inte läst tillbaka gammal backup..bara kopierat den mappen till externa hårddisken...testade nyss, men det funkade inte...tror du att jag måste sätta tillbaka alla tomma 0byte bilderna till iphoto först innan för att den ska kunna laga och återskapa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...