Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5s (och MacBook Pro) + Apple TV


Frupralin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har tidigare haft MacBook Air och iPhone 4. Har då använt skärmdubbleringsfunktionen för att se serier/filmer ur telefonen/datorn på teveskärmen.

 

Nu har jag MacBook Pro (OS X 10.7.5) och iPhone 5s. Minns inte riktigt om jag gjorde något särskilt förut för att få fram skärmdubblerings-ikonen. Hittar då inte Apple TV i varken dator eller telefon. Vad ä det jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst här?

 

http://support.apple.com/kb/HT5404?viewlocale=sv_SE

 

Ska du se serier från telefonen ska du INTE använda skärmdubblering utan AirPlay

Tack, ska genast läsa!

 

Min MacBook Pro är från sent 2011 kan jag utröna i alla fall. Jag läser vidare..

 

Vad är egentligen skillnaden mellan skärmdubblering och Airplay? Den ikon jag efterlyser är rektangel med trekant inunder. Den dyker inte upp automatiskt i alla fall, när jag har startat Apple Tv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska genast läsa!

 

Min MacBook Pro är från sent 2011 kan jag utröna i alla fall. Jag läser vidare..

 

Vad är egentligen skillnaden mellan skärmdubblering och Airplay? Den ikon jag efterlyser är rektangel med trekant inunder. Den dyker inte upp automatiskt i alla fall, när jag har startat Apple Tv..

 

Läs sista inlägget,det förklarar bra skillnaden mellan dom olika

http://www.99mac.se/forum/t/291509-apple-tv-airplay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej igen,

 

Nu försöker jag se film från iPhone 5s på min teveskärm med hjälp av Apple-TV men.... får inte fram någon Airplay-ikon på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en till fråga... har fått tillbaka min MacBook Air och försökte även se filmen ifrån den. Rätt vad det är, så stannar filmen på teveskärmen men den fortsätter i datorn? Och då jag stoppar filmen och vill starta den igen, så har ikonen uppe i datorns högra kant försvunnit (glömmer om det är Appleteve-ikon, skärmdubbleringsikon eller airplay-ikon, har fan ingen koll...grrr!).... Vad händer? Startat om dator men ingen ikon. Gah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...