Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

4G-problem 5s, Tre


jobe989

Rekommendera Poster

Är det någon som har haft problem att få 4G att hoppa igång på era telefoner? Fick min 5s igår och har trots återställda nätverksinställningar, omstarter med mera inte fått det att hoppa igång än. Har någon upplevt att det har tagit ett tag innan alla tjänster har registrerats på ett nytt sim-kort om man har bytt detta i och med att man fick telefonen? Har alltså kvar samma nummer, hade Tre innan också, men har bytt sim-kort.

 

Ska väll tillägga att jag bor i centrala Linköping, 4g-täckning ska finnas i hela stan enligt täckningskarta från Tre.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Tres täckningskarta ska det vara 4G täckning även i Mjölby där jag bor. Jag har dock upplevt att det endast är på ett fåtal platser i centrala stan där jag verkligen kopplas upp på LTE. Tyvärr får man nog ta täckningskartorna med en nypa salt.. :superirriterad:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har haft problem att få 4G att hoppa igång på era telefoner? Fick min 5s igår och har trots återställda nätverksinställningar, omstarter med mera inte fått det att hoppa igång än. Har någon upplevt att det har tagit ett tag innan alla tjänster har registrerats på ett nytt sim-kort om man har bytt detta i och med att man fick telefonen? Har alltså kvar samma nummer, hade Tre innan också, men har bytt sim-kort.

 

Ska väll tillägga att jag bor i centrala Linköping, 4g-täckning ska finnas i hela stan enligt täckningskarta från Tre.

 

Tacksam för svar!

Nu har jag Telenor men samma kanske gäller med tre. När jag fick min 5S så hade jag inte heller 4G och det visade sig att mitt abonnemang som jag tecknade för ett år sedan inte hade stöd för 4G så var tvungen att byta abonnemangsform till ett nyare. Värt att kolla upp kanske annars tycker jag att det borde fungera direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr får man nog ta täckningskartorna med en nypa salt.. :superirriterad:

 

 

 

Snarare en hel näve salt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan efter en öl på stan meddela att 4g faktiskt hoppade igång på promenaden hem ... för att snabbt försvinna när jag närmade mig min lägenhet några hundra meter från centrum. Verkar som någon var inne på som att 4g nätet är måttligt utbyggt här i trakterna? Märkligt att det ska vara så i en av Sveriges största städer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite rödtjut i ådrorna kan jag konstatera att Bredbandskollen i min centrala lägenhet diffar ganska rejält inom bara någon meter ganska rejält. 4G verkar alltså vara otroligt känsligt för var iPonen är placerad, åtminstone inomhus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har förvisso telia men mitt 4g hoppar igång så fort jag kommer utanför mitt nätverk,så för mig funkar det perfekt,bor på landet ca:1,5 mil utanför borås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...