Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5 bugg


Maddie

Rekommendera Poster

Hej!

 

På min iPhone står det alltid att jag har en uppdatering att göra trots att jag har uppdaterat allt som går, nu får jag inte bort den röda ettan. Det var likadant på 4a och när jag köpte min 5a så kopierade jag från en säkerhetskopia från 4an. Hur får jag bort detta? Börjar bli riktigt störande nu...

Tack på förhand!

 

(Ledsen om jag skriver i fel forum eller dylikt, är ny medlem här och vet inte riktigt hur allt fungerar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där brukar hända av två skäl, enl. min erfarenhet.

 

1. Du har "köpt" någon app någon gång (även gratis alltså), prövat den och slängt den,

därefter börjar uppdateringsfunktionen att trilskas.

 

En lösning brukar vara att åter ladda ner alla köpta appar i iPhonen, uppdatera dem och slänga dem man inte vill ha (se till att vara wifi-uppkopplad då) Detta görs i App Store>Uppdateringar>Köpt>Alla (I bästa fall kan du se vilken app det gäller i den listan).

 

2. Den app som vill uppdatera sig kräver nyare iOS, men har du iOS7 så är det ju inte skälet, eller hur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där brukar hända av två skäl, enl. min erfarenhet.

 

1. Du har "köpt" någon app någon gång (även gratis alltså), prövat den och slängt den,

därefter börjar uppdateringsfunktionen att trilskas.

 

En lösning brukar vara att åter ladda ner alla köpta appar i iPhonen, uppdatera dem och slänga dem man inte vill ha (se till att vara wifi-uppkopplad då) Detta görs i App Store>Uppdateringar>Köpt>Alla (I bästa fall kan du se vilken app det gäller i den listan).

 

2. Den app som vill uppdatera sig kräver nyare iOS, men har du iOS7 så är det ju inte skälet, eller hur...

Mitt fel att jag var otydlig. Den röda ettan (notisen) står inte över Appstore utan över Inställningar. Alltså handlar det om systeminställningar och uppdateringar, inte om appuppdateringar.

Tack för ditt svar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då vill väl telefonen din helt enkelt ett du ska uppdatera iOS 7 till iOS 7.0.1, 0.2 eller 0.3

Inställningar>Allmänt>Programuppdatering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då vill väl telefonen din helt enkelt ett du ska uppdatera iOS 7 till iOS 7.0.1, 0.2 eller 0.3

Inställningar>Allmänt>Programuppdatering

Allt sådant är redan gjort, finns inga mer uppdateringar att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...