Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla bilder borta vid uppdatering,hittar ej dessa i Time Machine


johnologi

Rekommendera Poster

Hej

Har ett problem som säkert inte är ett problem men det gör mig sjukt orolig då jag är rädd att alla bilder mm kan ha försvunnit...!!

 

Jag har en IMac samt en Mac Book Pro som jag har kopplat till en Time Capsule för att göra Back Up i Time Machine. Igår skulle jag uppdatera min Imac till Snowleopard och gjorde så.

 

- Fick frågan om jag skulle återskapa från en säkerhetskopia varav jag valde min back up som jag har liggande på min Time Capsule.

- Fick välja fyra olika saker som skulle återskapas, detta tog sådan tid att beräkna storlek på så jag hoppade över översta punkten "profiler/användare"

- Satte igång återskapningen och gick och la mig.

 

Idag har jag haft enklump i halsen....

- Det finns INGA bilder/filer eller dylikt kvar på datorn.

- När jag bläddrar bakåt i Time Machinen så saknas alla användarprofiler och även bilder mm under dessa..!! :-/

 

 

Kollar jag på min time Capsule har jag en stor fil.... Imac...blablablablabl.sparsebundle som jag INTE kan öppna. Har en liknande kopia til minMac Book somdock inte har ändelsen sparsebundle som jag kan öppna...

 

Nu mina frågor.

1. Finns mina bilder någonstans???

2. Hur får jag tillbaka dessa? Flyttassistenten?

3. blev det fel att jag struntade i profilerna när jag återställde från back-upen?

4. Kommer jag att få stryk av frukan för att alla bilder är borta?? :-/

 

Tacksam för all hjälp!!

 

J

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,liten uppdatering och kanske en ny lösning.

 

Jag har nog nästan gett upp hoppet om att hitta filerna på min Time Capsule MEN, när jag kollar under Machintosh HD så har den ett innehåll på 141 GB, kan dock inte hitta vart de ligger?..

 

Räknar man ihop minnet i mapparna under Machintosh HD så blir det inte mycket...

 

Kan det vara så att det kan ligga minne typ bilder (håller tummarna) någon annanstans?

 

Mvh

 

JOhn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...