pärra Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Hej! Har en Imac 21" som är från mitten 2010 Nu sitter det 4gb ram minne (2+2) det finns två tomma platser funderar på att sätta i två på 4Gb så att jag då får 12Gb. Är det något jag bör tänka på när det gäller uppgradering av ram minnet?. Om jag förstår rätt så ska det sitta DDR3 10600 1333MHz so-DIMM? Någon som vet vad det ska vara för märke på minnet? Vänligen Pär Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Köp kvalitetsminnen bara.. köpte mina härifrån, (har en 21,5" jag med) http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11209 http://www.komplett.se/k/memselect.aspx?cmd=getModelPartList&strMfr=Apple&strProdLine=iMac&strModel=iMac+%2821.5+and+27-inch%2C+Mid+2010%29 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Köpte dessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Hej! Har en Imac 21" som är från mitten 2010 Nu sitter det 4gb ram minne (2+2) det finns två tomma platser funderar på att sätta i två på 4Gb så att jag då får 12Gb. Är det något jag bör tänka på när det gäller uppgradering av ram minnet?. Om jag förstår rätt så ska det sitta DDR3 10600 1333MHz so-DIMM? Någon som vet vad det ska vara för märke på minnet? VänligenPär Det mesta går bra. Crucial och Kingston är två populära tillverkare. Välj gärna minnen som är Mac-märkta så att ingen kan komma sen och säga att de inte passar till Mac om det krånglar. Vissa PC-nördar har viss fallenhet för det. ... Se till att bli av med statisk elektricitet innan du tar i minnena!!. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pärra Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Det mesta går bra. Crucial och Kingston är två populära tillverkare. Välj gärna minnen som är Mac-märkta så att ingen kan komma sen och säga att de inte passar till Mac om det krånglar. Vissa PC-nördar har viss fallenhet för det. ... Se till att bli av med statisk elektricitet innan du tar i minnena!!. Tack för tipset Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Du kan få 2x2Gb orginalminne gratis av mig om du tror du klarar dig med 8Gb. Annars är ju inte minne så dyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pärra Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Du kan få 2x2Gb orginalminne gratis av mig om du tror du klarar dig med 8Gb. Annars är ju inte minne så dyrt. Ja tack! tar gärna i mot det Pär Link to comment Share on other sites More sharing options...
pärra Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Köpte dessa Skärmavbild 2013-10-26 kl. 14.46.25.jpg tack för tipset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.