Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag surfa på nätet samtidigt som jag streamar film till Apple Tv:n


joagus

Rekommendera Poster

Som lyder ovan.

Jag funderar på att köpa en Apple tv. Men samtidigt som jag tittar på filmen från min MacBook så vill jag gärna surfa internet eller grejja annat med datorn under tiden. Så frågan är om jag kan streama samtidigt som jag annat på datorn?

Eller är Apple TV:n en exakt kopia av min skärm på datorn, så safari dyker upp på tv:n också när jag startar det?

 

Tacksam för svar

 

//Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra både och. Om du vill kan du strömma en film från iTunes och göra nåt annat med datorn samtidigt, och det är bara filmen som visas på din tv. Och om du vill kan du visa exakt det som finns på din skärm som en kopia på din tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga, jag har funderat på samma sak men hur är det vad gäller om man kör airplay från en iphone till apple tv:n, Kan jag svara på samtal samtidigt som jag kör till exempel svtplay appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Bra fråga, jag har funderat på samma sak men hur är det vad gäller om man kör airplay från en iphone till apple tv:n, Kan jag svara på samtal samtidigt som jag kör till exempel svtplay appen?

 

Har inte provat just samtal. Men det funkar utmärkt att läsa Macworlds forum på min iPhone samtidigt som jag streamar play kanaler till min Apple TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har inte provat just samtal. Men det funkar utmärkt att läsa Macworlds forum på min iPhone samtidigt som jag streamar play kanaler till min Apple TV.

Ok, låter bra men det skulle låta ännu bättre om jag kunde prata i telefonen samtidigt. :)

Någon annan som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Sitter i tv soffan och passade på att prova. Nej det går inte.

 

Gissar att det beror på att både streaming och telefon behöver ljud. iPhone fixar bara en sådan process samtidigt.

 

Men som tidigare sagt, det funkar att göra annat samtidigt. Dock inte surf i Safari om det är den appen du kollar på Svt play med eftersom den då är upptagen med det.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...