Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Nyckelhanteraren sedan OS X Maverick


mossetheman

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag installerade OS X Maverick igår på min MacBook Pro 13" Retrina i7, Jag gillar de nya finesserna i operativsystemet skarpt! Men jag har ett ganska irriterande problem!

 

Problemet är att min nyckelhanterare jätteofta ber mig uppge mitt lösenord för olika applikationer som jag inte ens riktigt förstår vad de gör, det poppar upp rutor som inte går bort utan att jag skriver in mitt lösenord. Detta är ju inte så farligt, det är bara det att samma applikationer ber om lösenordet flera gånger i rad, har säkert skrivit in mitt lösenord över 50-100 ggr idag bara till dessa applikationer. Jag tror det har att göra med att jag la till nyckelhanteraren till iCloud, men även när jag tar bort den från iCloud så fortsätter rutor att poppa upp, bara inte lika ofta... Rutorna kommer ofta när jag använder program som mail, safari, meddelanden, vlc m.m.

 

Kolla på bilden, dessa är de mest förekommande rutorna:

http://fuskbugg.se/dl/vdW4Yx/Felmedelanden.jpg

 

 

Med vänlig hälsning,

Mossetheman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har inte Mavericks själv ännu så jag vet inte hur mycket nyckelhanteraren skiljer sig från Mountain Lion.

 

Tror att det skulle hjälpa om du bifogade bilder över inställningarna i nyckelhanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I see!

här är mina nyckelhanterar inställningar + icloud

http://fuskbugg.se/dl/OS0bKa/Untitled-1.jpg

 

mvh

mosse

 

Varför är inte Nyckelring i bockat i iCloudrutan?

 

Dom andra dialogrutorna kan jag inte ens hitta på min egen dator!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#lappen71

 

Jag bockade ur den ur iCloud för jag tyckte att det poppade upp ännu fler rutor när iCloud var ibokad, de andra inställningarna kommer från " cmd + , " (inställningsmenyn i själva nyckelhanteraren..

 

mvh

mosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda skillnaden jag har är att "Visa nyckelringsstatus i menyrad" inte är i bockad sen är ser det lika ut.

Så jag har inget svar åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har inte heller något svar på vad det kan handla om.

 

Men hade det varit jag som råkade ut för det så hade jag testat att reparera skivbehörigheter i skivverktyg samt gjort en safeboot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparera nyckelringen också, det gör du inifrån nyckelhanteraren.

 

Har själv uppdaterat och har inga problem med nyckelringen eller ökad frekvens av att behöva skriva in lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

Jag har inte fått upp någon ruta som bett mig om lösenord sedan jag safe-bootade datorn, återstå att se om det kommer då jag precis safe botade den och ibland kan det ta några minuter innan första rutan kommer upp, men verkar lovade!

 

mvh

mosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kom ihåg att du ska starta om datorn efter att du safe-bootat. Att köra datorn i safe-boot läget funkar inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...