Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering av Pages (Mavericks, iOs7)


allthehype

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag uppdaterade min macbook pro -09 till Mavericks idag. Jag har även märkt att Pages uppdaterats på min iPad utan min vetskap, och att det kräver den nya versionen för att synka ordentligt med datorn. Tydligen kan inte gamla pages öppna dokument som redigerats i nya och tvärtom, typ. Jag får ett meddelande när jag vill öppna dokument på paddan att jag måste installera senaste Pages på OS X Mavericks för att kunna öppna dokumenten på Mac.

 

Grejen är att jag inte verkar kunna uppdatera Pages. Jag har installerat det från en kompis skiva och inte köpt det via Appstore, men det borde väl gå att uppdatera i alla fall tycker man? Jag har version 4.3 av Pages på macen, och den senaste på paddan.

 

Så, min fråga är alltså hur jag ska uppdatera pages till 5.0. Appstore borde ju märka att jag har det på datorn, även om jag inte köpt det via icloud/mitt AppleID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag har ett liknande problem. Jag har uppdaterat Numbers och nu kan jag inte öppna de filer som jag har skapat i iWork 08. Står att jag måste öppna dem och spara dem i 09 först. Men det går ju inte som det är nu.

 

Tacksam för akut hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ändrar region och språk i Systeminställningar till engelska/USA, startar om och loggar sedan in i App Store. Då ska uppdateringarna finnas där. Så blev det i mitt fall, jag har iLife & iWork '09.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ändrar region och språk i Systeminställningar till engelska/USA, startar om och loggar sedan in i App Store. Då ska uppdateringarna finnas där. Så blev det i mitt fall, jag har iLife & iWork '09.

 

Jag tror inte man behöver ändra region. För mig räckte det med att ändra språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...