Johanboyboy Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Hej! Jag sitter nu och kollar på livefotboll. Kvalitén är på högsta möjliga kvalité, HD, och då laggar det. (Har 250/250 fiber). Jag har den senaste Macbook Air:en med 8 gb ram och i7 processorn. Vad tror ni att det kan bero på? Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanboyboy Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Någon som har en idé eller som upplever samma sak? Jag har inte problem när jag sänker kvalitén dock. Är det datorn som inte klarar av att streama live i hög kvalité? När jag har en video som buffrar så är det inga problem dock, men när det är live så går det ju inte att buffra på samma sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WpsyLkoT Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Det beror nog på Viaplay och inte dator tror jag. Kolla upp om det bara händer i din dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Är du ansluten via ethernet eller Wifi? Om WiFi vad har du för "överföringshastighet" om du håller inne alt och klickar på WiFi-symbolen i listen överst på skärmen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.