Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VPN anslutning


Oakleef

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har följt MacWorlds guide att komma igång med VPN på http://macworld.idg.se/2.1038/1.467446/sakra-din-uppkoppling-med-vpn/sida/3/stall-in-ip-spann men jag får ändå inte det att fungera.

 

I min OS X Server under VPN Host Name, skriver jag in min externa IP adress, men jag kan ändå inte ansluta via extern uppkoppling. Har öppnat alla portar i min AirPort Extreme; 500,1701,4500 under UDP och 1723 under TCP. Jag har satt min IP range och så. Det enda fältet som jag är osäker på vad jag ska fylla i, är "Egen IP-adress" på min AirPort Extreme.

 

Någon som kan säga vad jag gör för fel? Någon info som behövs för felsökning? (Nej, jag ger inte ut min IP adress) :)

 

Tack på förhand.

 

//Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag har fått lite nytt ljus i det här. Det ser ut som att Telenor blockerar trafiken som tillåter mig att koppla upp mig till VPN. Jag har testat med Tre, Telia och Tele2 och då fungerar det alldeles utmärkt. I nuläget väntar jag på att Telenor ska höra av sig till mig, men de hävdar ju bestämt att det inte är något hos dem som spärrar, när det väldigt tydligt är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för återkoppling. Låter ju väldigt "intressant". Hör gärna av dig om hur det fortlöper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för återkoppling. Låter ju väldigt "intressant". Hör gärna av dig om hur det fortlöper.

Jag har nu fått bekräftat att det ligger hos Telenor. De ska kolla på det, men eftersom de menar på att det fungerar för de andra operatörerna, så ser de inte varför det inte ska fungera hos dem. De ska lägga en förfrågan till deras nätavdelning och "om ett par månader" hoppas de att det ska fungera. Snabba ryck här. :) Så i dagsläget är det bara till att ligga lågt och se vad som händer. Men att det händer något denna sidan nyårsafton är nog att hoppas för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...