Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen full hd till tv från Mac mini


iPhoto

Rekommendera Poster

Jag har köpt en Philips full hd tv (46PFL4208T) och kopplat till en Mac mini (late 2009). Men jag får inte ut signalen i full hd. Högsta upplösningen jag kan välja är 1360x768. Finns ett alternativ som heter 1080p (full hd). Väljer jag det ser bilden ut som skit. Ser ut som en fruktansvärt överskärpt bild.

När jag valde 1360x768 så fyllde inte bilden rutan utan det blev en tjock ram runtom. Klickade i "överskanning" och då fyllde bilden rutan. Men det är fortfarande inte full hd. Jag ska väl kunna få ut full hd från Mac minin? Har köpt nya fina hdmi kablar High speed.

 

Har tills nyligen haft datorn inkopplad till annan tv som inte hade full hd. Kan det var det som spökar? Går det att nollställa grafikinställningarna på något sätt?

 

Jag har försökt kolla på nätet men hittar ingen ledtråd :-(

 

Någon som kan hjälpa?

 

Mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte först från 2010 som full HD kommer till MacMini via HDMI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med en 50" Philips via hdmi på min nya mini. Tv'n är för visso från 2007 och har både 720 och 1080p. Men hur jag än mixtrar så har jag exakt samma symptom som du. Oskarp och fula sorgkanter. Är väl "HD-ready" det kallas dvs enbart 560p men skalas upp till 720/1080...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I MountainLion har jag en inställning för Under/över scaning. Har inte ni det?

Det här är förvisso min MacMini med vanlig bildskärm men ser exakt samma ut vid min andra Mini mid-2010 kopplad med HDMI till min Samsung 46" full HD

 

post-65695-0-71902700-1380604836_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...