Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det värt att köpa iPhone 5?


Taralom

Rekommendera Poster

Jag har för tillfället en iPhone 4s som är ca 1-1,5 år gammal. Den har börjat krångla ordentligt, ljudet slutar fungera då och då, hör ingenting när man pratar i telefon ibland, och den dör vid 30% bl.a. annat. Så jag känner verkligen att jag behöver köpa en ny. Men är det värt att lägga lite över en tusenlapp mer på en iPhone 5 än en ny 4s? Hur mycket bättre är 5:an än 4:an egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon lär helt nya Iphone presenteras, så håll utkik. Antagligen kommer Iphone 5 att bli billigare på grund av det. Så oavsett är det värt att vänta. JAg har ingen Iphone själv, så jag kan inte svara på frågan annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du (som jag) har många iPrylar gjorda för den gamla dockkontakten skulle jag inte byta.

Har hållare o laddare i 3 bilar och en båt

4 st billigare och dyrare högtalarställ

en j-la massa laddare på jobbet, hemma, landet och extra i bilens baksäte

samt 5 iPhone 4/s i familjen (+ iPad 2)

 

Det skulle bli asdyrt att uppdatera...

 

Är jävligt nöjd med min 4S så det blir inget byte på ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du (som jag) har många iPrylar gjorda för den gamla dockkontakten skulle jag inte byta.

Har hållare o laddare i 3 bilar och en båt

4 st billigare och dyrare högtalarställ

en j-la massa laddare på jobbet, hemma, landet och extra i bilens baksäte

samt 5 iPhone 4/s i familjen (+ iPad 2)

 

Det skulle bli asdyrt att uppdatera...

 

Är jävligt nöjd med min 4S så det blir inget byte på ett tag...

håller helt med! Alla sladdar hit och dit för laddare och adapters och allt måste bytas ut. Det är det inte värt, med tanke på att skillnaden avseende tekniska specifikationen är väldigt liten.

 

Har själv en 4S och skulle den gå sönder idag och jag var tvungen att köpa ny så fick det bli 4S igen.

 

Men det ska bli intressant att se vad som kommer härnäst? Hoppas dock att min nuvarande kommer att hålla länge än......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart att du ska välja femman, minst, om du nu ändå ska köpa en ny lur. Bara att den är lättare, snabbare och har större skärm räcker långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det att den har större skärm än 4s, dvs större yttermått, gör den otympligare.

4s ligger redan på gränsen för hur stor en lur skall vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Femman är inte bredare utan bara 8-10 mm längre. Ligger lika skönt i handen. Men det är kanske en smaksak/vanesak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på att köpa Samsungs senaste, den har ju fått så goda omdömen. Men efter att ha hållit den i handen så dog suget.

En mobil skall för mig vara så liten som möjligt, hanterbar och ta vettig plats i fickan. Femman är för mig alltför lång, 4s är redan den på gränsen. Har den redan i mina jeansfickor och och den sliter faktiskt på tyget, konturerna syns i tyget och ett par jeans har hål från hörnen på iPhonen.

Oavsett modell eller fabrikat, för mig skall mobilen vara liten, och surfande skall inte vara en upplevelse i HD, dår använder jag iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på att köpa Samsungs senaste, den har ju fått så goda omdömen. Men efter att ha hållit den i handen så dog suget.

En mobil skall för mig vara så liten som möjligt, hanterbar och ta vettig plats i fickan. Femman är för mig alltför lång, 4s är redan den på gränsen. Har den redan i mina jeansfickor och och den sliter faktiskt på tyget, konturerna syns i tyget och ett par jeans har hål från hörnen på iPhonen.

Oavsett modell eller fabrikat, för mig skall mobilen vara liten, och surfande skall inte vara en upplevelse i HD, dår använder jag iPaden.

Behövde du verkligen åka o känna på en s4 om du redan vet att en Iphone 5 är för stor? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med om storleken, 4an är varken för liten eller för stor, femma är najs, lätt oich snygg men allt för lång i mitt tycke

 

Har svårt att förstå alla som köper de stora Samsung och liknande pjäserna, då tar jag hellre fram iPaden om det jag ska göra är för litet på en iPhone

 

Det blir som sagt tight i byxfickan om den blir större än en 4a.

och 4S är relativt ok i pris idag om man klarar sig med 16GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för tillfället en iPhone 4s som är ca 1-1,5 år gammal. Den har börjat krångla ordentligt, ljudet slutar fungera då och då, hör ingenting när man pratar i telefon ibland, och den dör vid 30% bl.a. annat. Så jag känner verkligen att jag behöver köpa en ny. Men är det värt att lägga lite över en tusenlapp mer på en iPhone 5 än en ny 4s? Hur mycket bättre är 5:an än 4:an egentligen?

BDW, är luren så ny kan du ju reklamera den, upp till två års reklamationsrätt har man, vi fick nyligen en vit 4a på firman utbytt trots att den var över 1 1/2 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst märkligt att ingen iPhone ännu är utrustad med 4G.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-09-10 kl. 12.12.21.png

 

Visst har Iphone 4G. Tyvärr så stödjer inte våra operatörer frekvensen de använder.

Det kommer säkerligen ändras med Iphone 5S. Skulle förvåna mig mycket om den inte har worldwide LTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst har Iphone 4G. Tyvärr så stödjer inte våra operatörer frekvensen de använder.

Det kommer säkerligen ändras med Iphone 5S. Skulle förvåna mig mycket om den inte har worldwide LTE

Varför kan inte Apple se till att använda samma frekvens som operatörerna tillhandahåller frågar jag då. Det verkar idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den, iPhone 5, vart ganska kortlivad ändå. Säljs inte längre i Apple webb-butik. Så kanske det inte är så lämligt med en investering. Å andra sidan kanske det kan bli exklusivt att ha den kvar i sin förpackning om så där 30/40 år? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på att köpa Samsungs senaste, den har ju fått så goda omdömen. Men efter att ha hållit den i handen så dog suget.

En mobil skall för mig vara så liten som möjligt, hanterbar och ta vettig plats i fickan. Femman är för mig alltför lång, 4s är redan den på gränsen. Har den redan i mina jeansfickor och och den sliter faktiskt på tyget, konturerna syns i tyget och ett par jeans har hål från hörnen på iPhonen.

Oavsett modell eller fabrikat, för mig skall mobilen vara liten, och surfande skall inte vara en upplevelse i HD, dår använder jag iPaden.

Jag kan säga att min 4S slet bra mycket mer på tyget än min femma har gjort. Tack vare att femman är 2mm tunnare, varken syns eller känns den i fickan och jag har inte fått ett spår efter att den bott i min ficka i snart ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Apple se till att använda samma frekvens som operatörerna tillhandahåller frågar jag då. Det verkar idiotiskt.

 

Kretsarna fanns inte när de tillverkade Iphone 5. Det är nya kretsar i 5S och 5C så de stödjer även våra frekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...