Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4s laddas ur snabbt trots bytt batteri


cardican

Rekommendera Poster

Hej på er,

 

Jag har haft en iPhone 4s i snart två år och för ca 2 veckor sedan blev den supervarm vid laddning och batteritiden drogs ned extremt snabbt vid vanligt musiklyssnande. Ca 10% på tio till femton minuter.

 

Jag har provat att återställa telefonen som ny utan några som helst appar vilken inte heller hjälpte.

 

Jag har även köpt ett nytt batteri som jag bytte i veckan men problemet återstår.

 

Iphonen blir speciellt varm precis till vänster om äpplet på baksidan runt en ca 1x1 cm ruta.

 

Någon som vet var problemet kan ligga? Ska jag lämna in telefonen till en iphonereparator för att få en felsökning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Kan du gå in och kolla användning, posta gärna standby och användingstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den varit utsatt för fukt?

Låter som om det är en mindre kortslutning och att det är Pmic som blir varm. Det är svårt att mäta men det går att börja med att tvätta moderkortet så att inget löst kortsluter eller att ev ärg tas bort.

 

Oftast är det trasiga och väldigt små kondensatorer som är orsaken men ibland är själva ic-kretsen boven efter vattenskada eller att man tappat telefonen.

Finns vissa som löder bort kretsen och löder om den men det är inget man gör utan rätt utrustning.

 

 

Kan naturligtvis vara andra fel men med de symptomen så är ovan nämnda fel vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...