Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5 bara dog, går ej att starta


theer

Rekommendera Poster

Hejsan!

Precis som "titlen" lyder så "dog" min iphone 5 för någon timme sedan, den låg på torr plats, hade inte heller några speciella appar öppna (som kunde påverka), den hade dock bara 10% kvar av batteriet så jag satte den på laddningen och så vidare jag minns så började den laddas som vanligt (tror jag) sedan efter någon timma när jag ska ta bort det från landningen för att använda den som vanligt, så är den helt plötsligt helt död? Går ej att får igång den, den registreras inte heller som enhet när jag kopplar den till macbooken.. går ej att ladda den (verkar det som)

 

Jag googlade och läste att man kan nämligen trycka på av/på knappen samtidigt som man trycker på hemknappen i ca 5 sek, (vilket jag självklart vill pröva) det enda problemet är att "av/på" knappen fungerar inte i på min iphone samband med att jag tappade den för några månader sedan, dock har det aldrig varit någon som påverkade själva Iphonen och användningen i sig.

Jag börjar bli orolig och vet inte vad jag ska göra, har ni några tips? någon som varit med om samma sak men lyckats fixa det??

 

Vore tacksam för svar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. blev ett par fel i texten, då jag skyndande på eftersom batteriet höll på och ta slut på datorn. Hoppas ni kan läsa i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du testar att hålla in hemknappen och ansluta iphonen till datorn samtidigt brukar den dyka upp i recovery mode. Annars är det ju DFU läge men det blir krångligt när powerkbappen är pajj :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristianViking

Testa bara att trycka lock-knappen och home-knappen samtidigt i 20 sekunder (kanske mindre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa bara att trycka lock-knappen och home-knappen samtidigt i 20 sekunder (kanske mindre).

"lock knappen" fungerar inte :-( den gick i sönder i samband med att jag tappade den för cirka 2-3 månader sen då den var väldigt ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du testar att hålla in hemknappen och ansluta iphonen till datorn samtidigt brukar den dyka upp i recovery mode. Annars är det ju DFU läge men det blir krångligt när powerkbappen är pajj :(

ska försöka och se om det fungerar, tack så hemskt mycket för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerade tyvärr inte, har någon annan ytterligare tips? ringde och frågade hur mycket det kosta att skicka den på lagning, runt 2000 lappen (mer dessutom) svarade de! Ganska dyrt för mig... fundera på att skicka den till någon verkstad där dem kan laga "sleep-knappen" om det är nu det enda sättet jag kan gå igång Iphonen. Tror ni att det är värt ett försök?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

fungerade tyvärr inte, har någon annan ytterligare tips? ringde och frågade hur mycket det kosta att skicka den på lagning, runt 2000 lappen (mer dessutom) svarade de! Ganska dyrt för mig... fundera på att skicka den till någon verkstad där dem kan laga "sleep-knappen" om det är nu det enda sättet jag kan gå igång Iphonen. Tror ni att det är värt ett försök?

 

 

fungerade tyvärr inte, har någon annan ytterligare tips? ringde och frågade hur mycket det kosta att skicka den på lagning, runt 2000 lappen (mer dessutom) svarade de! Ganska dyrt för mig... fundera på att skicka den till någon verkstad där dem kan laga "sleep-knappen" om det är nu det enda sättet jag kan gå igång Iphonen. Tror ni att det är värt ett försök?

Hej. Exakt samma sak hände mig. Ip 5 bara dog. Som tur var fick jag igång med hjälp av tipsen här. MEN, min telefon är bara c:a 1 månad gammal. Det tycks för mig som att det är något fabrikationsfel, så mitt förslag till dig är att kontakta Apple. Får du ingen respons i Sverige, dra iväg ett mail eller ring till Apple USA. De är normalt mer service-minded over there. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det låter som att din telefon hängde upp sig.

För att resetta den så behöver du funktionell på/av knapp.

Alternativet är att vänta tills batteriet är tomt eller att öppna telefonen och avlägsna batterikontakten i några sekunder.

Att försöka lämna in telefonen på garanti kommer inte fungera då du tappat den och garanti är borta.

Om du inte är händig så bör du låta nån reparatör titta på telefonen åt dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...