Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När kan man seriöst vänta sig en iPhone 6?


Nicko35

Rekommendera Poster

Börjar bli riktigt trött på min 4s men tycker att femman skiljer sig för lite för att jag vill ha den,vet att 5s kommer när som helst men den lär se ut precis som den gamle femman.

 

Vill ha större skärm och ny design,tror ni det blir i år eller måste jag vänta till nästa år?

Eller ska man rent av köpa sig en HTC One?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog inte du kan förvänta dig en iphone 6 i år iaf,dessutom tror jag knappast att en ev. iphone 6 skulle få större skärm,sedan kommer det nog förmodligen inte hända så värst mycket vad det gäller designen,4:an o 5:an är ju nästan samma design,bortsett från att femman är tunnare o längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli riktigt trött på min 4s men tycker att femman skiljer sig för lite för att jag vill ha den,vet att 5s kommer när som helst men den lär se ut precis som den gamle femman.

 

Vill ha större skärm och ny design,tror ni det blir i år eller måste jag vänta till nästa år?

Eller ska man rent av köpa sig en HTC One?

Vadå trött på den? Är den trasig? Så byt då till en HTC One! Byta telefon gör man ju när den gamla inte funkar längre, tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min högst personliga gissning är i oktober nästa år.

Det är det ända du kommer att få, gissningar.

När kommer nästa iPad, Macbook, iPhone, Mac mini osv.

Vem vet utanför Apples väggar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den gäller trenden med större skärm verkar det som den inte säkert gäller framöver. Generellt alltså. Det finns faktiskt en tendens mot motsatsen. Apple har en annan inställning till sin tillverkning (eller åtminstone har haft det) än många av sina konkurrenter. De lyssnar inte så mycket på de som skriker högst om olika finesser, utvidningar, variationer etc. De väljer att testa mycket själva och göra en egen (ofta något mer sansad) bedömning. Det gör också att det för det mesta tar tid med vissa tekniska addendum. Vill man inte haka på detta teknikkonservativa, så är det väl en idé att se på konkurrenter, Ser man dock på senaste iOS 7 så är det ofta lättare att navigera med ett finger (tumme) än tidigare iOS 6 på en iPhone 5. Det skulle snarare peka mot att man försöker undvika att göra skärmen mycket större. Det finns patent som snarare pekar också mot att vidga styrningen av telefonen på kanter (bezel) och t.ex. vad som kan kanske väntas i iPhone 5S sensor för fingeravtryck under startknappen (eller vad den nu heter). Patent finns också på böjbara skärmar kring exempelvis handleden.

 

Det finns nog inget alls som hindrar att Apple lanserar en större skärm för en framtida iPhone. Dock finner jag det mycket osannolikt att det sker närmaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om man följer Apples tidigare släpp av iPhone bör du nog ställa in dig på att 8:e generationens iPhone (troligtvis få namnet iPhone 6) kommer att komma nästa höst. September/oktober någonting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kommer en iPhone 5S i september...i år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Enligt ganska säkra uppgifter så håller Apple att avslöja detaljerna om den nya iPhone den 10 septermer i år! Vilket innebär att det kommer inte att ta lång tid innan den släpps på marknaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...