Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intressant kampanj Hos MediaMarkt v22


MacD2

Rekommendera Poster

Satt och bläddrade i MediaMarkts Reklamblad på deras hemsida och såg att de hade en intressant kampanj. Byter du in din iPad2 och köper en Samsung Galaxy Tab2 då får du 2500 kr avdrag på Samsung Galaxy Tab2 och betalar 99 kr.

 

Undra om det är Mediamarkt eller Samsung som ligger bakom detta.

Vad görs med alla iPads som kommer in? (Om det nu blir några)

 

 

post-2300-0-49521100-1369994616_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Vad står det i det finstilta? Måste man ta ett 3G-abonnemang på 24 månader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som är bra i kampanjen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I PDF:en som det länkas till där så står det att man SENARE får ett presentkort på 2500kr som man måste lösa in på MediaMarkt. Man kan alltså inte pröjsa 99 spänn och gå därifrån med en platta. Man måste alltså betala 2599 och senare få ett presentkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tab 2 och iPad 2, iPad slår tab 2 med hästlängder i både snabbhet och precision vid användning av skärmen. Dessutom blir tab 2 mycket kladdigare av fingeravtryck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I PDF:en som det länkas till där så står det att man SENARE får ett presentkort på 2500kr som man måste lösa in på MediaMarkt. Man kan alltså inte pröjsa 99 spänn och gå därifrån med en platta. Man måste alltså betala 2599 och senare få ett presentkort.

Står i annonsen att man får 2500 kr avdrag på Samsungen. Men det egentliga frågan var, vem är det som ligger bakom det, Undra om det är Samsung som vill ha fler andelar surfplattor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i annonsen att man får 2500 kr avdrag på Samsungen.

Jovisst. Men det motsägs av det som står i de "fullständiga villkoren".

 

"Som ersättning för de artiklar vi köpt får du ett presentkort som gäller i respektive Media Markt-varuhus i Sverige"

 

"Presentkortet gäller i fem år från senaste användningsdag."

 

Varför i hela friden ska man få ett presentkort? Och varför poängterar de giltighetstiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska säker på att det kan fällas som vilseledande marknadsföring. Det står i annonsen "Byt in din gamla iPad 2 och få 2500:- i avdrag på Svammelsung". Det betyder på svenska att när du köper den ska pengarna dras av. Inget annat.

post-363-0-46431600-1370011412.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hursomhelst fjolligt med läsplattor, ungefär som handledsväskorna som en del "karlar" hade förr. Man ska banka på riktiga tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En läsplatta är för dålig för att ha som dator och på tok för stor som mediaspelare (den går ju inte ner i fickan).

 

Som en mopedbil ungefär: Duger knappt till något. En vanlig moped är billig, liten och smidig, en riktig bil rymlig och snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hursomhelst fjolligt med läsplattor, ungefär som handledsväskorna som en del "karlar" hade förr. Man ska banka på riktiga tangentbord.

Erm. Det är fjolligt med läsplattor med Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hursomhelst fjolligt med läsplattor, ungefär som handledsväskorna som en del "karlar" hade förr. Man ska banka på riktiga tangentbord.

...och en läsplatta har inga handtag. :fane::rolleyes:geek.gif

Mac%20Pro.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läsplatteboomen beror på att våra egentliga databehov enkelt uppfylls utan storvulna lösningar. Jag har länge sagt att vi bord få ett litet enkelt OS som klarar enkla saker och nu har vi det. VArför ska man ha världens mest avancerade OS som väger in på en 4-5 GB och kräver massor av hårdvaran för att surfa och maila? Det är ju inte klokt.... När kommer iPad 27".....? :whistling::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erm. Det är fjolligt med läsplattor med Android.

Handledsväskor ska vara av riktigt skinn, menar du? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer iPad 27".....? :whistling::galetglad:

[+] iPad 27" :lol: iPad -> iBoard

 

Fast det har ju faktiskt ganska nyligen pratats om en maxipad ...om det var 11", eller nåt sånt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En läsplatta är för dålig för att ha som dator och på tok för stor som mediaspelare (den går ju inte ner i fickan).

 

Som en mopedbil ungefär: Duger knappt till något. En vanlig moped är billig, liten och smidig, en riktig bil rymlig och snabb.

Håller inte med dig riktigt. Vad kan du göra på en dator som du inte kan göra på en iPad?

 

Visst det finns scenarion men det gäller åt båda håll. Jag hoppas på många svar på detta men allvarligt, de flesta med en laptop tror jag klarar sig bra med en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig riktigt. Vad kan du göra på en dator som du inte kan göra på en iPad?

 

Visst det finns scenarion men det gäller åt båda håll. Jag hoppas på många svar på detta men allvarligt, de flesta med en laptop tror jag klarar sig bra med en iPad.

Oj, det finns massor med saker. Först och främst... en iProdukt kommer oavsett hur bra programmen än bli, bli en form av kompromiss, bantade programversioner osv. .. pga storleken, och den begränsade mängden RAM och CPU osv (inom en överskådlig tid).

 

Du kan aldrig kasta upp en 4-5 fönster runt om på skärmen så det går att jobba med dem parallellt (läs; drag'n'drop). Flytta saker mellan olika diskar/partiononer. Installera de program du vill ha/behöver - bara de som finns för iOS. Inget tillgängligt filsystem - mappar/foldrar/filer osv.

 

Man kan aldrig anpassa en iPryl så den passa dig och ditt arbetssätt, utan det är lite "One for all" s a s.

 

Och inget Bootcamp, VirtualBox el nåt sånt.

 

Jag kan tänka mig att skaffa en platta, men det blir ju sånt fall som ett komplement till det man har, och så man kan ha när man rör på sig (t ex resa). Men fick jag bara välja EN av bärbar eller platta, så blir det en bärbar. 10 gånger av 10.

 

Skulle i o f s vara kul att ha en platta o köra som xtraskärm till den stationära. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det finns massor med saker. Först och främst... en iProdukt kommer oavsett hur bra programmen än bli, bli en form av kompromiss, bantade programversioner osv. .. pga storleken, och den begränsade mängden RAM och CPU osv (inom en överskådlig tid).

 

Du kan aldrig kasta upp en 4-5 fönster runt om på skärmen så det går att jobba med dem parallellt (läs; drag'n'drop). Flytta saker mellan olika diskar/partiononer. Installera de program du vill ha/behöver - bara de som finns för iOS. Inget tillgängligt filsystem - mappar/foldrar/filer osv.

 

Man kan aldrig anpassa en iPryl så den passa dig och ditt arbetssätt, utan det är lite "One for all" s a s.

 

Och inget Bootcamp, VirtualBox el nåt sånt.

 

Jag kan tänka mig att skaffa en platta, men det blir ju sånt fall som ett komplement till det man har, och så man kan ha när man rör på sig (t ex resa). Men fick jag bara välja EN av bärbar eller platta, så blir det en bärbar. 10 gånger av 10.

 

Skulle i o f s vara kul att ha en platta o köra som xtraskärm till den stationära. :)

Härligt, nu är vi igång (kanske borde ha en ny tråd för detta)

1. en iProdukt kommer oavsett hur bra programmen än bli, bli en form av kompromiss, bantade programversioner osv. .. pga storleken, och den begränsade mängden RAM och CPU osv (inom en överskådlig tid).

- Det finns både bantade och fullfjädrade appar för alla plattformar, inget unikt för iPad. Hårdvaruutbudet varierar ju ganska bra i alla segment inget unikt för surfplattor.

2. Du kan aldrig kasta upp en 4-5 fönster runt om på skärmen så det går att jobba med dem parallellt (läs; drag'n'drop).

- ok, inte drag & drop men växla mellan program tycker jag går fantastiskt bra med dubbeltryck på hemknappen

3. Flytta saker mellan olika diskar/partiononer.

- Filer går utmärkt att flytta mellan appar eller molnlagring

4. Installera de program du vill ha/behöver - bara de som finns för iOS.

- Samma problem om du kör Windows, Linux eller OSX

5. Inget tillgängligt filsystem - mappar/foldrar/filer osv.

- Det är upp till varje app att hantera det och det går utmärkt. Visst du kan inte se systemfilerna men vad ska du där o göra.

7. Man kan aldrig anpassa en iPryl så den passa dig och ditt arbetssätt, utan det är lite "One for all" s a s.

- utveckla gärna vad du menar med anpassning. Du väljer App efter behov och appar finns det ganska gott om.

8. Fick jag bara välja EN av bärbar eller platta, så blir det en bärbar. 10 gånger av 10.

- Det beror ju lite på hur portabel den ska vara och vad man behöver kunna göra på distans. Det finns ju bärbara med 19"-skärm och riktigt bra grafikkort men bärbar, knappast.

9. Skulle i o f s vara kul att ha en platta o köra som xtraskärm till den stationära.

- "There is an app for that"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig riktigt. Vad kan du göra på en dator som du inte kan göra på en iPad?

 

Visst det finns scenarion men det gäller åt båda håll. Jag hoppas på många svar på detta men allvarligt, de flesta med en laptop tror jag klarar sig bra med en iPad.

 

Ja, grundläggande Excel eller Word dokument är nog inte helt kul på en padda.

Porrsurf däremot funkar nog fint på bägge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, nu är vi igång (kanske borde ha en ny tråd för detta)

1. en iProdukt kommer oavsett hur bra programmen än bli, bli en form av kompromiss, bantade programversioner osv. .. pga storleken, och den begränsade mängden RAM och CPU osv (inom en överskådlig tid).

- Det finns både bantade och fullfjädrade appar för alla plattformar, inget unikt för iPad. Hårdvaruutbudet varierar ju ganska bra i alla segment inget unikt för surfplattor.

2. Du kan aldrig kasta upp en 4-5 fönster runt om på skärmen så det går att jobba med dem parallellt (läs; drag'n'drop).

- ok, inte drag & drop men växla mellan program tycker jag går fantastiskt bra med dubbeltryck på hemknappen

3. Flytta saker mellan olika diskar/partiononer.

- Filer går utmärkt att flytta mellan appar eller molnlagring

4. Installera de program du vill ha/behöver - bara de som finns för iOS.

- Samma problem om du kör Windows, Linux eller OSX

5. Inget tillgängligt filsystem - mappar/foldrar/filer osv.

- Det är upp till varje app att hantera det och det går utmärkt. Visst du kan inte se systemfilerna men vad ska du där o göra.

7. Man kan aldrig anpassa en iPryl så den passa dig och ditt arbetssätt, utan det är lite "One for all" s a s.

- utveckla gärna vad du menar med anpassning. Du väljer App efter behov och appar finns det ganska gott om.

8. Fick jag bara välja EN av bärbar eller platta, så blir det en bärbar. 10 gånger av 10.

- Det beror ju lite på hur portabel den ska vara och vad man behöver kunna göra på distans. Det finns ju bärbara med 19"-skärm och riktigt bra grafikkort men bärbar, knappast.

9. Skulle i o f s vara kul att ha en platta o köra som xtraskärm till den stationära.

- "There is an app for that"

 

Whatever.

 

Du kan aldrig jobba med en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, grundläggande Excel eller Word dokument är nog inte helt kul på en padda.

Porrsurf däremot funkar nog fint på bägge

Microsofts Word, Excel och Powerpoint funkar utmärkt via skydrive.live.com. Annars finns det många appar från andra än microsoft som gör samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Whatever.

 

Du kan aldrig jobba med en iPad.

Näe, inte om man krattar löv eller kör sopbil kanske. Men då hjälper knappast en PC heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsofts Word, Excel och Powerpoint funkar utmärkt via skydrive.live.com. Annars finns det många appar från andra än microsoft som gör samma sak.

 

Trevligt att skriva formler i det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trevligt att skriva formler i det

Japp, håller med. Drygt 200st tror jag finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...