Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill bara berätta kort om när min iPhone stals och jag följde tjuven


Pretorian

Rekommendera Poster

I helgen så stals min iPhone när jag var i Täby C. Jag sprang till Apple Store och bad om hjälp. De kunde se var den fanns med hjälp av Hitta min iPhone som jag hade aktiverat. Tjuven verkade vara vid en busshållsplats i närheten. Jag sprang dit men hade ingen telefon med mig så jag kunde se om tjuven gått på en buss.

 

Jag åkte hem och fortsatte "jakten" via min iMac. Kunde se att tjuven stannat på en adress i Täby. Tyvärr var det ett flervåningshus men jag ringde ändå polisen. De kunde inte hjälpa till just av den anledningen.

 

Jag tog då min flickväns mobil och åkte till adressen. Med den kunde jag se var min telefon var. Jag gick våning efter våning i höghuset och skickade ut det där pipljudet (låter som en sonar) och på typ 5:an eller 6:an så hörde jag min telefon.

 

Jag ringde polisen igen och de kunde då skicka ut en patrull. Detta tog dock många timmar så när jag gick i trapphuset igen tillsammans med polisen så hördes inget ljud längre. Tjuven hade troligtvis gömt telefonen men de var på samma adress hela tiden.

 

Eftersom batteriet höll på att ta slut så såg jag ingen annan utväg än att radera den från min flickväns mobil.

 

Trist, så nära ändå. Tacksam för polisen hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sjukt tråkigt när man blir av med sin iPhone, härligt att du gjorde allt du kunde ändå men tråkigt att du inte fick tag på den!:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...