Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Intous 3 går inte att installera i ML


MacSunzet

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en Wacom Intous 3 som införhandlades 2009.

Nu skulle jag installera dem på min iMac som har Mountain Lion och det fungerar inte.

Installationen misslyckades.

Jag har prövat både via den medföljande skivan och nedladdad driver från Wacoms egen sajt.

 

Någon som har samma problem? Plattan i sig är grym, fungerade perfekt med Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu att det ant beror på att Wacom Intous 3 är ett PowerPC program... Det stöds inte av ML...

Hur sjutton gör man då? Borde inte Wacom ha fixat sina program/drivers? Känns väldigt onödigt att behöva byta/köpa ny platta som funkar perfekt pga uppgradering av operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack iEricF - men det fungerar inte :( För enkelhetens skull klistrar jag in mitt inlägg från Wacoms eget forum där de gav mig samma tips som du så förstår du:

"I did - still don´t work. :( Says the installation failed and that I have to redo it. Tried several times. Also tried erasing all Wacom-files (uninstall) and then restart the iMac.

 

Still doesn´t work. After trying to install I get the Wacom Tablet-folder in Programs. All that´s in there is Wacom Tablet Utility. Starting that only gives me options to remove, backup or restore."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag installerade min skrivare/scanner, så gjorde den likadant. När man lägger in drivisarna så lägger sig en mapp i programfoldern, men det är inte där man använder dem. Bara ligger där liksom. :)

 

 

Jag kollade lite snabbt här på en sida jag hittade: http://www.automotiveillustrations.com/tutorials/wacom-intuos-tablet-setup-preferences.html

 

Gammal sida i o f s, men den kanske kan vara till hjälp. :crossfingers:

Så kika i Systemiställningarna om det ligger med en sån "pref-pane" där.

 

The table's preferences (properties) window can be found in your 'System Preferences' window (Mac: Apple icon) under 'Other,' or on a PC you would look for 'Wacom Tablet Properties' in the Startup menu. In the 'Wacom Tablet' window you will find your specific tablet (or tablets if you are using two or more), the 'Tool' selection box, and the 'Application' box.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för hjälpen. Jag fick ordning på det genom att köra diskutilityrepair och MacKeeper och sen omstart. :) :) :)

Nu fungerar det perfekt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...