Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reklam i vägen


SirKnasen

Rekommendera Poster

Hur klickar jag bort den här jäkla reklamen? Har testat att stänga ner sidan och starta upp på nytt men reklamen är kvar över navigeringsknappen för forumet.

 

Forumet är ju helt värdelöst nu

b49740.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

Har mer eller mindre tappat intresset för detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklam är ju sådant medier lever på. Jag irriterar mig också på reklamen, särskilt i mobila enheter, för där kan man inte blockera den utan djupgående modifieringar av operativsystemet. Fast det gör mig snarare less på mobila enheter, varför tillåts man inte bestämma sådant i sin egen telefon? Varför ska tillverkaren vara den som är telefonens "admin" och telefonägaren bara "användare", för att klä det i datorspråk? Det är helt orimligt, och jag vägrar "smartphones" i framtiden om det fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Bra, ber dem kolla på det direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången detta händer. Finns det ingen som helst kvalitetskontroll så att annonserna inte har sönder funktionaliteten på sidorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången detta händer. Finns det ingen som helst kvalitetskontroll så att annonserna inte har sönder funktionaliteten på sidorna?

Nej. De gör en mall och sedan hoppas de att det ska funka. De problem som uppstår är det nästan utan undantag forumet som upptäcker, därav just denna underavdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nej. De gör en mall och sedan hoppas de att det ska funka. De problem som uppstår är det nästan utan undantag forumet som upptäcker, därav just denna underavdelning.

 

Delvis, vissa annonser kommer från annonsnätverk och med dem måste vi jobba så eftersom det skulle vara omöjligt att kolla allt. Men samtidigt finns det då en tydlig spec på hur annonsen ska vara byggd och fungera, så om det strular är det i de flesta fall detta som inte följs.

 

Det är heller inte så konstigt att det ofta är någon annan som upptäcker problemet då vi har många tusen besökare samtidigt som vi som jobbar med sajterna bara är några få :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hur klickar jag bort den här jäkla reklamen? Har testat att stänga ner sidan och starta upp på nytt men reklamen är kvar över navigeringsknappen för forumet.

 

 

Vi lyckas inte återskapa problemet. Är det fortfarande samma fel för dig, och gäller det bara med den där annonsen eller med alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delvis, vissa annonser kommer från annonsnätverk och med dem måste vi jobba så eftersom det skulle vara omöjligt att kolla allt. Men samtidigt finns det då en tydlig spec på hur annonsen ska vara byggd och fungera, så om det strular är det i de flesta fall detta som inte följs.

 

Det är heller inte så konstigt att det ofta är någon annan som upptäcker problemet då vi har många tusen besökare samtidigt som vi som jobbar med sajterna bara är några få :) .

Så kan man också uttrycka det, i sak samma. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lyckas inte återskapa problemet. Är det fortfarande samma fel för dig, och gäller det bara med den där annonsen eller med alla?

 

Bara med denna KLM-reklam. Reklamen byttes ut efter några refresh av sidan i telefonen och har inte återkommit ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Bara med denna KLM-reklam. Reklamen byttes ut efter några refresh av sidan i telefonen och har inte återkommit ännu.

 

Sorry, glömde svara. De hittade strulet i går och vi har gått igenom hur vi ska kunna undvika det framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är till 100% oacceptabelt att det poppar upp reklam likt denna

 

 

post-113-018904600 1366007882_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Såna "overlay"-script går lätt att styra, så de t ex bara poppar upp 1gång/dygn. Då skulle det vara mer ok. :crossfingers::yeahbaby:

 

Det var någon felinställning där i början, ska vara inställt så nu sedan några dagar tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...