Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämna tillbaks det vi stulit


piece

Rekommendera Poster

Hahaha. Överväger att göra det faktiskt :P

Går det att spåra vem som bränt vad på en DVD, typ namn och så, eller är det bara att köra? :D

 

Undrar vad Sidalen.se säger när de får reda på att killen lånat deras domän till detta? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Såja, nu går jag iväg till brevlådan med ett litet hemmagjort kuvert o skickar till herr Pontén.

Brände ner allsköns gammal smörja jag hittade. :D:D:D

 

edit. Jag hittade en annan adress o ändrade till;

 

Henrik Pontén

FILMÄGARNAS

KONTROLLBYRÅ, AB

Box 23021

104 35 STOCKHOLM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jag tog bort alla ds.store filer som brännarprogrammet lägger till.

Sen huruvida dolda filer, såsom hårdvaru-id etc kommer med vet jag inte.

 

Nån som är duktig på sånt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man göra något sådant. Då gör man sig verkligen skyldig för att dela ut filer. Jag tycker det låter väldigt dumt, att skicka bevis, till den som letar efter dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man göra något sådant. Då gör man sig verkligen skyldig för att dela ut filer. Jag tycker det låter väldigt dumt, att skicka bevis, till den som letar efter dom.

Men är det inte bättre att lämna tillbaka det man "stulit" istället för att behålla det? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

För det första så var det inget "stulet" på den skivan jag brände. Bara min egen musik i mp3-form som jag redan betalat för.

 

För det andra så går den skivan inte att spåra tillbaka till mig. Varken via posten, fingeravtryck eller nåt annat.

 

O bara för att jag sitter o säger här att jag gör saker behöver det inte nödvändigtvis vara sanning.

 

Varför?

För att det skulle vara oändligt roligt ifall det skickades in såpass många CD-skivor att det nämndes i media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Jag har redan skickad 10 DVD-R skivor och 20 CD skivor fulla med grejer!. Jag har dessutom haft fräckheten att inte frankera breven men de kommer fram ändå då Postlagen säger att posten måste skicka breven vidare och om breven sedan ej har avsändare så får mottagaren betala portot. Rätt åt Herr Ponten!!. Men bara för skojs skull så finns det ett frimärke som ni kan skriva ut och klistra fast här:

 

http://www.posten.se/content/img/180x125/1...arfrimarken.jpg

 

Det roliga i kråksången är ju att det faktiskt ej är olagligt att skicka ofrankera så ni begår ej något brottt! :crossfingers: :polis:

 

Vill trots allt frankera så kostar 1 CD skiva 10kr att frankera inrikes!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bara bättre och bättre. Självklart ska jag skicka lite material. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...