Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera hårdisken vid byte?


Night Prowler

Rekommendera Poster

Night Prowler

Jag ska byta hårddisken i min iMac då Apple har upptäckt att min hårddisk är dålig. Allt går på garantin. Hårddisken ska skickas tillbaka, så måste jag radera mina saker i hårddisken? Jag har säkerhetskopierat allt i en extern hårddisk med hjälp av Time Machine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett Apple Care-ärende? Min fru fick inte sådana instruktioner när hennes disk krajade. Hon skickade visserligen in hela Macbooken som kom tillbaka med ny HD med OS X installerat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du vara helt säker på att ingen ska komma åt din data så krypterar du hårddisken alternativt raderar den.

Den gamla hårddisken skickas tillbaka till Apple.

Tveksamt om alla tekniker bemödar sig att radera hårddisken innan de skickar tillbaka den till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Night Prowler

Är det ett Apple Care-ärende? Min fru fick inte sådana instruktioner när hennes disk krajade. Hon skickade visserligen in hela Macbooken som kom tillbaka med ny HD med OS X installerat på.

 

Det är både ett Apple Care-ärende, eftersom jag har kvar mitt Apple Care, och att Apple använde andra hårddiskar för iMacar 2009-2010. Hårddiskar som har visat sig opålitliga och kunna krascha. Så Apple byter ut alla sådana hårddiskar gratis fram till mitten på April 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Night Prowler

Vill du vara helt säker på att ingen ska komma åt din data så krypterar du hårddisken alternativt raderar den.

Den gamla hårddisken skickas tillbaka till Apple.

Tveksamt om alla tekniker bemödar sig att radera hårddisken innan de skickar tillbaka den till Apple.

 

Hur raderar jag hårddisken allt i ett svep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar jag hårddisken allt i ett svep?

 

 

Med skivverktyget via OSX installationsskivan, alternativt Skivverktyget via Recovery partionen om du kör Lion eller Mountain Lion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...