Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MMS-problem iOS 6.1


koffe80

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en jailbreakad iphone 4S på iOS 6.1. Upptäckte förra veckan ett stort problem och det är att vissa av mina vänner inte får mina bilder som jag skickar via imessege (eller som SMS/MMS) trots att det står att meddelandet har blivit levererat. Vissa vänner går det bra att skicka till, men inte alla. Samtliga som jag har provat med har iphones. Jag har Tele2 som operatör och de hade ingen aning om vad som skulle kunna vara problemet. Jag har kollat runt en på jäkla massa forum utan att hitta någon lösning. Hos de amerikanska iphoneanvändarna med samma problem verkar lösningen ligga i att redigera APN, men jag ser inte att detta skulle var problemet för mig, då jag har inte ändrat något sedan uppdateringen. Har även kollat Tele2s hemsida för inställningar och allting stämmer. MMS ÄR påslaget. Jag har provat återställa nätverksinställningar utan lycka. Har ingen lust att återställa telefonen helt eftersom jag då har timmars jobb framför mig med att ladda ner alla Cydia tweaks, appar och inställningar. Imessege fungerar som det ska i övrigt, men bilder går inte att skicka till vissa mottagare. Nu ska jag sluta tjata. Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske skickar för stora bilder? MMS klarar inte av speciellt mycket data. Att det funkar för vissa beror kanske på att de fått bilden som imessage istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Värt att tillägga att du behöver ha mms inställt i apn inställningar

Antar att de som går iväg blir blåa (imessage)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan heller inte skicka mms längre, något som aldrig strulat tidigare. har återställt telefonen men det hjälper inte. inställningarna för mms korrekt enligt telias supportsida. imessage funkar.

 

tidigare har ju bildstorleken ändrats automatiskt för att kunna skickas iväg med mms (efter en förfrågan i dialogruta har jag för mig). inte så längre (ingen förfrågan kommer upp iaf)?

 

några tips? det är en icke jailbreakad iphone 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig. Kan heller inte skicka mms via iMessage längre.

Icke jailbreakad iphone 5 iOS 6.1.3

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig. Kan heller inte skicka mms via iMessage längre.

Icke jailbreakad iphone 5 iOS 6.1.3

 

//E

 

Du har ALDRIG kunnat skicka MMS genom iMessage någonsin.

MMS har ingenting med iMessage att göra utan är en separat teknik.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ALDRIG kunnat skicka MMS genom iMessage någonsin.

MMS har ingenting med iMessage att göra utan är en separat teknik.

 

 

Jag menar givetvis att jag ej kan skicka en bild genom imessage.

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...