Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med mini displayport till vga


moliki

Rekommendera Poster

har ett problem när jag har kopplat in min pc skärm till min macbook. till en början funkade det bra men sen så började den externa skärmen blinka svart med

jämna mellanrum varför gör den det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat med någon annan skärm/sladd/adapter?Startat om datorn?Test att koppla in allt och sen följer du sladden från dator till skärm och böj lite på den.. märker du någonstans att den får spel då kan de vara ett glapp.Se också över kontakterna noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju inte så att det finns skärmar för PC och/eller Mac, en bildskärm fungerar ju oavsett vad man har i andra ändan som kan skicka ut signaler. Så felet ligger ju inte i att det är en Mac... Du kör inte med upplösningar som ligger utanför vad din skärm kan hantera? Dock så ska ju det felet visa sig direkt och inte efter en stund.

 

Vanligaste felen är ju adaptern för funkar allt OK med en annan dator så är ju inte kablage/skärm som spökar.

 

Så prova med en annan skärm om du har möjlighet samt prova med en annan adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />har ett problem när jag har kopplat in min pc skärm till min macbook. till en början funkade det bra men sen så började den externa skärmen blinka svart med <br />jämna mellanrum varför gör den det???<br />

 

Kanske det är samma fenomen som jag såg när jag körde mini displayport->VGA från min MBA, det låter likartat.

 

En förklaring jag fick vara att späningsnivåerna är lite för snålt tilltagna för en del skärmar och då blir det på det viset. Lösningen för mig var att köra med DVI istället.

(varför inte DVI på en gång? Jo, den var upptagen av min PC. Från PC:n går det dock bra med VGA så det fick bli VGA från PC:n och DVI från Macen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, prova först med en säker start (kör grundläggande systemunderhåll) samt reparera man kan alltid testa med att reparera behörigheter med skivverktyg (finns i mappen program - verktygsprogram)

 

Troligtvis har något så hänt med någon systemfil. Sista utvägen är att prova med att installera om OS X, gör du inget aktivt val för att radera disken så är det bara systemmappen som ersätts, dvs allt ser ut precis som tidigare när den är ominstallerad men systemet är helt nytt. För instruktioner använd den inbyggda hjälpen i OS X (Finder/skrivbordet och menyn Hjälp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...