Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook genom hdmi-switch


GoodGuyGeorge

Rekommendera Poster

GoodGuyGeorge

Köpte idag en hdmi-switch, för att byta bildkälla mellan datorn och xboxen. Däremot så funkar den inte särskilt bra tillsammans med min macbook från -08, med mini-dvi-porten. Jag kör nu en mini dvi till dvi-adapter, en 1m dvi- hdmi kabel och därefter switch och sedan 0,5m hdmi till monitorn. När jag kör bara med datorn igång får jag ingen bild alls, indikatorn på switchen blinkar frenetiskt. När jag sätter igång xboxen så funkar det hur bra som helst, och xboxen på egen hand funkar jättebra.

 

Någon som vet hur jag kan avhjälpa problemet utan att lämna tillbaka switchen? Verkar ju som att switchen får för lite ström, eller?

 

Här är switchen jag köpte: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/124065-deltaco_hdmi_switch_hdmi-207a#overview

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Dustins kundrecensioner fanns det en som hade samma problem som du med en Mac. Switchen verkar kräva mer ström än Macen kan leverera.

 

Finns det inget strömuttag där du kan koppla in en strömkälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GoodGuyGeorge

På Dustins kundrecensioner fanns det en som hade samma problem som du med en Mac. Switchen verkar kräva mer ström än Macen kan leverera.

 

Finns det inget strömuttag där du kan koppla in en strömkälla?

 

Nope, det gör ju inte det. Jag var under uppfattning att all HDMI levererade samma strömstyrka? Eller är det den begynnande dvi-signalen som ställer till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller är det den begynnande dvi-signalen som ställer till det?

 

Skulle tro det.

Eller så är det DVI-HDMI-konverterkabeln som tar (för mycket) kräm från DVI.

 

Har du en annan pryl med HDMI-utgång som du alltid har på? Hemmabioförstärkare?

Annars finns det strömadaptrar med HDMI-kontakt, i varje fall i USA för 120V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GoodGuyGeorge

Skulle tro det.

Eller så är det DVI-HDMI-konverterkabeln som tar (för mycket) kräm från DVI.

 

Har du en annan pryl med HDMI-utgång som du alltid har på? Hemmabioförstärkare?

Annars finns det strömadaptrar med HDMI-kontakt, i varje fall i USA för 120V.

 

Nej tyvärr, meningen var ju att ha xboxen vid datorn tills jag har råd att skaffa en teve. Jag får väl helt enkelt fortsätta att byta kabel bakom skärmen, inte mer med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...