Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett inlägg för Semmelman


snowreeler

Rekommendera Poster

I min stad läste jag nån bagare som hade gjort i år en nutellasemla med nutella istf mandelmassa, å lite choklad, det skulle jag kunna tänka mig vara alla fall lite gott, ingen regelrätt semla, en avart, men gott kanske ändå.

nutella det är väl de som håller på med wellness

 

det blir som att dricka koffeinfritt kaffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 196
  • Created
  • Senaste svar

Idiotiskt, guld smakar kan jag gissa från ingenting till inte gott, det kan inte tillföra något smakmässigt alla fall.

Och är det garanterat ofarligt att käka guld i såna mängder? Om det är var går gränsen då det börjar bli farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guldsemlan är en kontring på en donut i New York med champagnefyllning och bladguld på. En donut som går loss för 100 dollar, drygt 855 svenska kronor

– Det är världens mest exklusiva bakelse. Då tänkte vi att vi måste utmana honom och New York med världens mest exklusiva semla, säger Magnus Johansson som äger Magnus Johansson bageri & konditori.

”Lite metallsmak”

Den svenska lyxsemlan blir din för 955 kronor.

Ett par kronor dyrare än ordinarie semlor, med andra ord.

Hoppas ni på att sälja många? Den är trots allt ganska dyr…

– Ja, så är det. Men jämför man med en Porsche så är den jättebillig. Vi hade en kund inne i går som köpte en men vi har bara varit igång en dag. Vi gör den på beställning, så den är helt nygjord.

Hur smakar egentligen guldet på semlan?

– Det är lite metallsmak men ihop med champagnen funkar det.

Förra årets snackis i semmelhyllorna var semmelwrappen.

En variant som fick fyra getingar i Expressen.

”Ja, den smakar precis som en semla ska smaka men den är betydligt enklare att äta. Det enda minuset är att den är väldigt mäktig”, löd omdömet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotiskt, guld smakar kan jag gissa från ingenting till inte gott, det kan inte tillföra något smakmässigt alla fall.

Och är det garanterat ofarligt att käka guld i såna mängder? Om det är var går gränsen då det börjar bli farligt?

Jag antar att det är en frukostsemla. :)

 

“Morgonstund har guld i mun”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är en frukostsemla. :)

 

“Morgonstund har guld i mun”

hur skall den efter jobbet se ut ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går blev det semla. Frun hade besök av en väninna och hon hade köpt semmlor till alla! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för jobbigt att träna upp en ny.

Finns det ingen japansk variant med inbyggd Siri?

 

Heter det husrobot eller inredningsrobot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Nu är jag ute på djupt vatten, men kan nån förklara hur det kan påstås vara så extrem vattenslukande, jag ser det som att de har mandelodlingar som de avleder vatten till som då inte rinner ner i stadsbornas ledningar men trädena som suger upp vattnet avger väl det sen i luften via löven eller? Därmed återgår väl allt vatten till kretsloppet och regnar ner nånstans i närområdet, ja inte omedelbar närområde men inom de närmsta delstaterna kanske och en del kanske på samma plats. Så att skriva som de skriver är väl lite alarmistiskt i o m att vattnet inte försvinner, bidrar inte till torkan utan mera fördelar vattnet till trädena istf städerna, man skulle alltså kunna påstå att mandelodlingarna är miljövänliga ty de förstör inte vattnet de "lånar" och smutsar ner det som det blir när det rinner ner till staden, eller är jag ute å cyklar?

...Dessutom om vi inte köper mandeln vad skulle de odla istället på de gamla mandelodlingarna, kanske nåt som dricker ännu mer vatten, persikor kanske? Eller kanske bara skog, det skulle ju oxå suga vatten, alternativet skulle va att ha sandöken om inget vatten skall försvinna? Så har de på fötterna att skylla allt på mandelodlingarna så där? Nu testar jag bara jag har inga belägg för ovanstående funderar bara lite men någon vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog en i morgon sa frun. Nåt att se fram emot. En NORMAL semla! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog en i morgon sa frun. Nåt att se fram emot. En NORMAL semla! :)

Absolut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen allvarligt Magdalena Ribbing, nu får du nog sluta och gå i pension, du kan lika lite om traditioner som min vänstra fingernagel, allvarligt äta semla med kniv å gaffel om du läser detta vilket du antagligen inte gör det går fetbort, det vanliga och bästa sättet att äta semla - torr utan mjölk s k hetvägg - är med en helt vanlig svensk kaffesked, då får du med alla lager som du säger, man ska INTE äta semla med kniv å gaffel det är värre än att snyta sig i svenska flaggan. Hur fasen kunde det gå så här fel?? :superirriterad:

 

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/ribbing-sa-ater-du-semlan-utan-att-tappa-stilen/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen allvarligt Magdalena Ribbing, nu får du nog sluta och gå i pension, du kan lika lite om traditioner som min vänstra fingernagel, allvarligt äta semla med kniv å gaffel om du läser detta vilket du antagligen inte gör det går fetbort, det vanliga och bästa sättet att äta semla - torr utan mjölk s k hetvägg - är med en helt vanlig svensk kaffesked, då får du med alla lager som du säger, man ska INTE äta semla med kniv å gaffel det är värre än att snyta sig i svenska flaggan. Hur fasen kunde det gå så här fel?? :superirriterad:

 

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/ribbing-sa-ater-du-semlan-utan-att-tappa-stilen/

Ribbing lär dig hur du skulle äta en semla tillsammans med kungen. Inte hemma. Glöm henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Ribbing lär ut är korrekt. Där hon vill röra sig. Inte där jag är. OM man äter semla och inte får grädde på nosen har man inte ätit semla. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...