Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett inlägg för Semmelman


snowreeler

Rekommendera Poster

  • Svars 196
  • Created
  • Senaste svar

Vill du äta något mer i hästväg, när du ändå är på Sveriges framsida, kan du testa de gigantiska kanelbullarna i Haga (Göteborg).

 

Bulle1.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrattar gott åt inläggen på denna roliga tråd pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Mälarens utlopp är väl inget att förakta heller?

Svårt... :)

 

Å andra sidan en hel del skit som spolas ut den vägen också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter intelligensen i Norrland då om man ska följa dom tankebanorna, gillar dom nog. Stackars skåningarna, Sveriges fotsula. Undrar vad Gotland blir då?

(har en tanke men vill inte skriva vad...) (men Gotland är alldeles för fint för den tanken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blivit två semlor idag, wienersemlor dessutom. Gick ner på stan till lunch och köpte två stycken, en till "maten" och en nu till eftermiddagsfikat.

 

Sitter som en smäck tillsammans med kaffet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och äter min andra semla på waynes i karlstad, tydligen ingen fikastad, semlan är botten, torr o ingen mandelmassa o smör istf grädde, kvinnorna må va sköna men semlor kan de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så illa att jag lämnar halva semlan oäten. Har nog aldrig hänt förut.

Kaffet var okej.

 

tappahakan.gif

 

cry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite lustigt, jag såg en Löfbergsskylt, såg ut som Löfbergs görs i Karlstad? Jag gjorde ju en tråd för några år sen om hur dåligt det var med fik i Gävle, och där görs Gevalia, verkar som att i de städer kaffe tillverkas dricker alla kaffet hemma och inte på kondis.

Dock så finns det fina fik i Uppsala trots att där tillverkas Lindvalls, el vad det heter, men det är ju inte lika vanligt så det kanske inte har kunnat slå ut fiken.

 

Kom på att jag visst varit i Alingsås, de har ju extremt många fik, och gör inget kaffe vad jag vet? Så jag verkar va nåt på spåret eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni, igår blev det inte mindre än tre semlor :borstatanderna: har nyss ätit ytterligare en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räckte med en i kväll, tillsammans med kolsvart kaffe naturligtvis. Mumsfillibabba! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Ja, personalen bjöd på semlor här på avdelningen med till eftermiddagsfikat. Smaskens....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...