Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En extra skärm


zpaz6969

Rekommendera Poster

Hej. Jag har tittat på Samsung S27B750V för att ha som extra skärm hemma till mina bärbara. Är det någon som har någon efarenhet av den skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har tittat på Samsung S27B750V för att ha som extra skärm hemma till mina bärbara. Är det någon som har någon efarenhet av den skärmen?

 

Har bara sett den i en butik, men den TN panel vilket ger sämre skärpa mm. jämfört med en bättre panel som IPS mm.

Jag hade nog gått ner till 24" och satsat på en bättre panel för samma pengar som Samsung S27B750V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha en billig 27" så skulle jag satsa på fujitsu SL27T som nu kostar 1290:- på cdon.com. Skriv in FINALSALE som rabattkoden så får du gratis frakt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om jag behöver Ips. Kommer inte använda skärmen för spel och film utan bara ha den skärmen för mixerbordet för Logic.

Vad innebär IPS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om jag behöver Ips. Kommer inte använda skärmen för spel och film utan bara ha den skärmen för mixerbordet för Logic.

Vad innebär IPS?

 

Det är få som verkligen behöver en 27" och IPS-, PLS-paneler mm, men man blir bortskämd fort.

Kolla på en ny imac 27" i någon butik så får du en uppfattning hur en IPS skärm kan vara. Tyvärr så finns det inte så många butiker som har IPS-skärmar uppställda för visning.

Är själv intresserad av en Asus PB278Q, men den verkar ingen butik ha uppställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...