Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig kvalite när jag kopplar in viaplay till tv.n


stabilt12

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag skaffade viaplay igår för att kunna se diverse sport. När jag kör sport på datorn så är det bra kvalité men så fort jag sätter in hdmi till tv.n så blir kvalitén genast mycket sämre. Jag har en MB air som är inköpt i augusti med 8 gb ram. Någon som haft samma problem och hur löste ni det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårare att se ViaPlays dåliga kvalité på en liten laptopskärm men när man skickar ut bilden på en stor TV eller projektor så ser man direkt att den är tämligen skitdålig.

Men du upplever kanske att all video ut från Air:en via HDMI är av dålig kvalité?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde också Viaplays kvalitet som dålig nu när jag provade en gratismånad hos dem med TV och film. Definitivt mycket sämre än Netflix. Så det är säkert så det är bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor först...

Vilken upplösning har viaplay?

Viken upplösning har du på datorns utgång till din TV?

Vilken upplösning har din TV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj bra fråga vilken upplösning dom har, jag vet bara att de sänder ut i 3 mb/s. På utgång har jag 1080p. Vad tv.n har vet jag inte för den broschyren har jag slängt.

Nu är ganska bra när jag låter den köra på helskärm på datorn en stund innan jag sätter i hdmi när det gäller fotbollen iaf.

När jag kollar på film via datorn och slänger upp det på tv.n är det alltid bra kvalité.

 

Fläkten på datorn går igång mycket nu när jag kollade på fotboll märkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...