Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skickar min iPhone hemliga sms?


Sara.H

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett flertal gånger med flera olika sim kort från olika operatörer, stoppat in sim kort i min iphone 4, startat den och sedan så blir skärmen svart, och jag får ett meddelande på hela skärmen där det står "Ditt SIM-kort skickade ett textmeddelande" och sedan så finns "avfärda" knappen.

 

Är det någon här i detta forum som varit med om liknande?

 

Jag har varit hos min telefonoperatör (tele2), och fått mitt sim-kort utbytt, och samma sak har hänt igen. Jag har även ringt till Apples support och försökt få hjälp men de har aldrig hört talas om detta, och kunde inte hjälpa mig.

 

Då jag har abonnemang så kan min operatör se var och vilken tid sms har skickats från mitt abonnemang, men inget registreras och ingen vet var dessa "textmeddelanden" tar vägen???

 

Snälla hjälp mig!!

 

Tacksam!post-71536-059394300 1357860622_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett sms till tele2 nätverk som bekräfta att allt ok

Så det ingen konstigt !

O du e inte ensam om det för dem flesta tele2 kunder har dem det samma .

Va inte oroligt;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett sms till tele2 nätverk som bekräfta att allt ok

Så det ingen konstigt !

O du e inte ensam om det för dem flesta tele2 kunder har dem det samma .

Va inte oroligt;)

 

Har tele2 och har aldrig varit med om att min iPhone har skickat ett sånt meddelande, varken på iPhone 3, 4, el 5.

 

Om det nu skulle vara ett Tele2 sms så borde väll dom ha sagt det till Sara när hon var där och bytte simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imessage skickar ett aktiverings-SMS till iMessage servern första gången man installerar det, men telefonen talar inte om det utan det sker dolt. I detta fall verkar det vara något annat. Jag har aldrig hört talas om ett SIM-kort som skickar ett meddelande förut. Prova att återställa telefonen och installera om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När jag byter från Tre till Comviq gör alltid mina telefoner så att dom säger att ett sms skickats. Alltså när man byter från ett annat abonnemang än Tele2/Comviq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej min telefon är en helt ny utbytesenhet, som man får då min andra iphone 4 råkade ut för en vattenskada.

 

Har inte jailbreakat den, helt sprillans ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreakad telefon?

 

Nej, tyvärr, inte jailbreakad, utan helt ny utbytesenhet, som jag fick då min gamla råkade ut för en vattenskada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett sms till tele2 nätverk som bekräfta att allt ok

Så det ingen konstigt !

O du e inte ensam om det för dem flesta tele2 kunder har dem det samma .

Va inte oroligt;)

 

Hej!

 

Ja, men då borde Tele2 sagt något om det då jag var inne hos de och pratade med de, och visade upp vad som händer när man stoppar in ett sim kort.

 

Har även ringt in til kundtjänst, men varken i affären eller hos kundtjänst så visste de vad detta var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imessage skickar ett aktiverings-SMS till iMessage servern första gången man installerar det, men telefonen talar inte om det utan det sker dolt. I detta fall verkar det vara något annat. Jag har aldrig hört talas om ett SIM-kort som skickar ett meddelande förut. Prova att återställa telefonen och installera om den.

 

Hej!

 

Tro mig, jag har återställt så många gånger, dock så återstår det här fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för tipset!

 

Men i det första disskutionen så står det att man ska gå in på allmänt - telefon - sim kort, och jag hittar ingenting där som jag kan "stänga av" som en person i diskutionen säger att man ska kunna göra.

Här har du två trådar som behandlar ämnet:

 

http://forums.whirlp.../thread/3697553

 

https://discussions....tart=0&tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla den andra tråden. Verkar finnas ett par olika orsaker. Vanliga kundtjänsten har förmodligen inte en aning om detta, du måste få någon på teknisk support som kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...